iPhone iFokus

iPhone

Etiketttillbehör
Läst 2601 ggr
AndersE
2010-02-15 00:16
0

Fodral?

Använder du fodral till din iPhone? Varför - för att skydda mot repor eller stötar?

Vad finns? Vad är bra?

Jag kikade in snabbt i en butik. De rekommenderade enbart någon slags plastfilm som jag gissar mest skyddar mot repor.

Själv är jag inne på denna. Ser lite stötskyddande ut…

DeEss
2010-02-15 00:56
0

Har ett liknande fodral inköpt på Telenor-butik och är mycket nöjd med detta.

I paketet ingick även plastfilm till displayen.

Om det är stötskyddande har jag inte testat, men det skulle enligt uppgift vara något skyddande.

mvh

Daniel

jobi55
2010-02-15 07:20
0

KAn rekommendera plastfilmen helicopter den säljs bla på Mediamarkt och på telenor…..

Ett silikonfodral är bra att ha då det skyddar mot stötar ….men de är hutlöst dyra i affärerna…man kommer undan med halva priset om man köper via Tradera….det har jag gjort ett flertal ggr o då kan man oxå ha råd att byta

Niklas
2010-02-15 11:30
0

#0: Mitt verkar vara en variant av det där fast ett annat märke. Jag köpte det på inLife. Det påverkar storleken på telefonen ytterst marginellt och känns ändå gediget.

Tidigare såg jag ett skydd som var tillverkat av ett material som normalt var mjukt som silikon, men som vid stötar blev hårt. Det verkade riktigt bra. Tyvärr hittar jag det inte nu. Det fanns i Apple Store.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
2010-02-15 11:31
0

Här är en annan tråd om skal:

Skal och skins

AndersE
2010-02-15 11:42
0

#4 Tack!

AndersE
2010-02-17 22:59
0

Köpte den jag länkade till i #0. Själva fodralet verkar bra och stötskyddande utan att vara för klumpigt.

Plastfilmen för skärmen hade däremot en dålig tejpremsa i hörnet som jag undrar om den ska lyckas hålla filmen på plats…

Niklas
2010-02-17 23:05
0

Så det är inte klister över hela filmen?

AndersE
2010-02-17 23:18
0

#7 Nej, det sitter en liten bit tejp/klister i övre högra hörnan.

Jag trodde den skulle sitta på plats av "vacuumtrycket" men det är för tjock plast för det tror jag.

Niklas
2010-02-18 00:01
0

Okej. Återkom gärna när du haft den ett tag. Vad heter den?

AndersE
2010-02-18 00:06
0
Niklas
2010-02-28 13:31
0

iBand kan vara värt att titta på.

Niklas
2010-03-02 18:22
0

Företaget Bioserie tillverkar iPhoneskal av plast gjord av växter och förnyelsebara källor. Skalen finns i sex olika färger och ska enligt reklamen åldra på ett sätt liknande läder. De har små förhöjningar på framsidan så att inte skärmen ska ligga emot om du lägger den ner på en plan yta.

Priset är 34,95 USD (cirka 255 kronor) per styck. Köper du flera samtidigt blir det billigare. Frakt ingår över hela världen.

http://www.bioserie.com/

Niklas
2010-03-04 12:22
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en annan lösning av skal för iPhone. Italienska företaget eNcipient har utvecklat Voi!.

Fodralet är tvådelat och snäpps ihop runt telefonen. På baksidan finns en handledsrem. Se filmen nedan för demonstration.