Min bluetooth funkar inte? :s
Jag förstår inte riktigt bluetoothen på iPhone, jag har lagt till enheter men när jag ska skicka en låt eller bild från min dator till iPhonen så säger den typ att det inte går, varför gör den det?
Jag tror inte att du kan skicka låtar via Bluetooth till en iPhone. Du måste nog lägga till dem via iTunes.
Krävs något speciellt för att bluetooth ska fungera? Min bil och telefonen hittade varandra direkt, men min dotters iPhone och min hittar inte varandra?
Så ni ser inte varandra om bägge går in i Inställningar > Allmänt > Bluetooth och aktiverar det?
#3 Nej, det syns att telefonerna söker och det står att de är "upptäckbara". Mer händer inte.

#4 precis så händer med min också..
Konstigt. Jag tycker att de borde hitta varandra där. Jag har bara kopplat det till handsfree, aldrig telefon, så jag vet inte hur det fungerar hos mig.

har för mig att Iphone är lite speciella där.
Man kan inte skicka bilder eller musik via bluetooth utan bara koppla ihop blåtanden med headset. Detta för att apple inte vill att man ska kunna skicka låtar utan att man ska köpa dem. Vet att jag har läst det på macforumet, där det har varit långa diskusioner om varför blåtanden inte funkar där.
Vissa headsett går inte heller att koppla ihop med iphone, vet inte riktigt varför men många har fått gå tillbaka till affären och byta ut headsettet mot ett nytt (samm märke osv osv) och då har det funkat utan problem.
Jag kan leta upp tråden om ni vill och posta den här. Är det ok att länka till ett annat forum? vet att många sajter på iFokus har som policy at tman inte får länka till andra forum.
#7: Det är okej att länka till andra platser så länge det görs i informationssyfte och inte i reklamsyfte.
Allra bäst är det förstås att referera det viktigaste i informationen och länka till källan.
jag har me försökt skicka låtar från och till killens iphone till min telefon och vi har inte fått de att funka heller :(

mutter gnorr.. nu hittar jag naturligtvis inte inlägget men jag är helt säker på att det inte går att skicka låtar via buetooth, detta pga en spärr ifrån apple för att man inte ska kunna skicka utan att man ska köpa låtarna helt enkelt.
Har hört att hos vissa jailbreakde iphons så finns det en app för att kunna skicka och ta emot låtar men då måste iphonen som sagt vara jailbreakad.
#10: Det är precis samma som jag har uppfattat.