iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 4260 ggr
[Norrbysa]
0

Köpa iPhone eller inte?

Funderar på att skaffa mig en iphone efter att ha testat en rad olika telefoner som inte håller måttet, går sönder osv.. Har dock lite funderingar.

- Någon som vet hur länge en iphone håller?
Som produktutvecklings-ingenjör så vet jag att man oftast "bygger in" en hållbarhetstid för att främja konsumtion. Ingen av mina telefoner jag köpt tidigare har hållt mer än 1,5-2 år…

- Vilken operatör ska jag välja?
Vilken är billigast och vilken har bäst uppkoppling?
Är det bättre att betala priset för telefonen på en gång eller ska jag delbetala med abonemanget?

- Är det någon idé att köpa en telefon nu eller ska jag vänta tills nästa modell släpps?

- Överlever man den dåliga kameran?

- Hur upplever ni batteritiden? Är det laddning varje kväll som gäller? Går det att byta ut batteriet när det börjar bli segt?

- Har ni haft problem med att telefonen blir överhettad?

- Är det jobbigt att i-phonen saknar mutitasking (kan ha flera program igång samtidigt)? Det går ju inte att tex. lyssnar på spotify och sms:a samtidigt.

- Någon som har kört en jailbreak för att få multitask och kan berätta hur det påverkade battteritid osv..?

- Läste att iPhone inte följer standarden för V-card. Det går alltså inte att skicka adresskort mellan telefonerna?

- Hur fungerar supporten om telefonen går sönder? Har ni positiva eller negativa erfarenheter?

Lajja
0

1 - Min iPhone 2G höll ca 2 år, den hade hållit längre om jag inte tappat den i backen så den gick sönder. Köpte sedan en 3GS och är helt nöjd med den.

2- Operatör beror på vart du bor. Jag bor i Umeå så Halebop blev ett lätt val för mig, internet ingår i priset per månad, gratis sms och billiga priser.

3- Svårt att säga, 3GS är en grymt bra telefon/dator. Nästa generation kommer säkert att vara bättre men samtidigt dyrare. Jag är nöjd med min 3GS så jag tycker du kan köpa en 3GS nu. Jag tror inte du blir besviken Flört

4- Förstår inte varför alla tycker kameran är dålig, jag är nöjd med kameran och tycker den är bra. Det enda som är negativt är att bilderna blir sämre när det är mörkt. Det är inte som en vanlig 3 megapixelkamera på en Nokia telefon…

5- Aldrig blivit överhettad, blir varm när den laddas men det blir alla mobiler.

6- Saknar inte multitasking ett dugg.

7- Körde 2G jailbreakad, det var nödvändig då jag inte hade App Store till den. Nu när App Store finns tycker jag jailbraking är onödigt.

8- Vet inte om V-card

9- Kan inte uttala mig om det då jag inte provat.

Niklas
0

Här är några trådar som kanske kan vara till hjälp.

Vilken teleoperatör?

Apple har tredje bästa kundservicen

Betygsätt iPhone

PS Mobile bildredigering

Varför så nöjd?

Fast egentligen ska du kanske inte fråga om synpunkter på iPhone på en sajt för oss som är galna i den. Vi är nog inte så neutrala. Glad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Norrbysa]
0

Hehe.. tack för infon och länkarna. :)

Alla som har en iphone verkar vara helt frälsta så det är nog svårt att få åsikter från någon som är neutral :-P

Fortsätt gärna svara. :-) Roligt att höra vad andra tycker oavsett brist på neutralitet.

Quiila
0

Jag har precis fått min iPhone 3Gs och jag är grymt nöjd hittills…
Har haft Sony Ericsson i några år som jag varit nöjd med, men om jag jämför min senaste SE med iPhonen så finns det inga tvivel Flört
Dock är det ju svårt att uttala sig om vad jag kommer tycka om den om några månader, men än så länge är jag riktigt nöjd!

~Quila Roze~

Ulla
0

Jag är också helnöjd. Det enda som jag tycker mig ha märkt är att ljudet är något sämre än i min gamla Sony-Ericsson. Men allt det positiva överväger.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

RuiXue
0

Är supernöjd med min iPhone 3G jag haft i ett år nu. Saknar inte multitasking alls och hur ofta jag behöver ladda beror helt på hur mycket jag använt telefonen och framför allt HUR jag använt den- applikationer äter mer batteri än en amerikanare äter hamburgare! Medans musik lyssnande är mer sparsamt.

Har funderingar på att köpa en 3Gs i och med att jag är så nöjd med min 3G, men min man tycker jag ska vänta tills nästa modell kommer, och enligt rykten som min man har hört så ska det gå att själv byta batteri i nästa generations iPhoneOskyldig

Jennie

carmas
0

Blir nog en iphone snart för mig också, Men fasen asså HTC har ju äntligen börjat lansera snygga mobiler! HTC desire är ju både minst lika snygg som iphone och dubbelt så bra. Jäkligt velig när man ska skaffa ny mobb…