Ring med röststyrning i iPhone
Om du behöver ringa när du inte kan ge telefonen full uppmärksamhet kan du använda röststyrning.
Håll Hem-knappen intryckt tills det står Röststyrning. Tala tydligt och säg vilken kontakt du vill ringa till. Exempelvis "Ring Emmy". Om det finns flera telefonnummer sparade på kontakten kommer telefonen att fråga vilket av dem du vill ringa.
Jag tycker att den här funktionen är jättesmidig, exempelvis i bilen. Tänk om det gick att diktera SMS så också.

Jag har provat röststyrningen lite under dagen, men jag tycker att den uppfattar fel 4 av 5 gånger.
Jag råkade av misstag ringa upp svärföräldrarna förut när jag bad om något helt annat och sen ringde den upp min syster i stället (vilket heller inte var rätt).
Vet inte om det är jag som pratar otydligt eller vad det är för fel… 
Själva funktionen är jättesmart, bara det funkar, haha.
~Quila Roze~
Det var konstigt. Min har gjort rätt varje gång. Har det varit mycket bakgrundsljud där du har provat?

Jasså, hmm… näe sitter inne i datarummet och här är det inte mycket ljud alls.
Ska prova igen efter att jag synkat klart några grejer så får vi se om det lyckas bättre :)
~Quila Roze~
Jag har testat Goggle med röststyrning och är inte så imponerad…
Det går att ringa via ett bluetooth-headset också. Tryck på svara-knappen och säg vem du vill ringa.