Outlook Exchange och iPhone
Hej!
Har MS Exchange med central lagringsplats, det är alltså inte vi eller något lokalt företag som driver serveren utan MS själva.
Nu försöker jag få till en sammankoppling mellan denna mail-lagringsplats och min iPhone. Det sliter jag med…
Någon som har en idé om vad jag kan göra för att få ordning på detta? Jag vill helst inte behöva använda mig av Google för detta.
Skulle bli glad att få tips!
I tillägg undrar jag vilka funktioner/fabriksinställningar som berörs om man skulle klicka på "Återställ"-knappen.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Hur har du gjort? Har du provat det här:

Jag misstänker att ni använder Microsoft tjänst Business Productivty Online Services, eller BPOS. Det är lite speciellt att få till inställningarna för detta. Men här kommer svaret jag fick på en supportfråga (alltså på engelska). Funkade klockrent. OBS - till skillnad mot alla andra ställen så är det här noga med stor/liten bokstav även i användnamnet.
1. Turn on your iPhone, and then tap the Settings icon.
2. On the Settings screen, tap Mail, Contacts, Calendars.
3. On the Mail, Contacts, Calendars screen, tap Add Account.
4. On the Add Account screen, tap Microsoft Exchange.
If you already have an Exchange account on your iPhone, you must delete the first account before you can add this one.
5. On the Exchange screen, tap the Email box, and then type your e-mail address.
The address should take this form: name@company.com.
6. Tap the Username box, and then type your e-mail address again.
Use the complete e-mail address you typed in step 5.
7. Tap the Password box, and then type your password.
8. Tap the Description box, and then type a description for the account.
By default, the Description box is filled automatically with your e-mail address. You can overwrite this if you want a different description.
9. Tap Next.
The iPhone begins verifying the account information. If you receive a Verify Certificate message, tap Accept.
10. Tap the Server box, and then type the mobile device URL for your company region. Do not include the https:// prefix with the mobile device URL. red002.mail.emea.microsoftonline.com
11. Tap Next.
The iPhone begins verifying the new information. If you receive a Verify Certificate message, tap Accept.
12. Select the information you want to synchronize, and then tap Done.
Lycka till!
Hade visst gjort för många ändringar på kontot i iPhonen, så när jag gick tillbaka och gjorde om allt från början igen (med hjälp av min man) så fungerade det strålande!
Hittade den här hjälpsidan och följde instruktionerna till punkt och pricka och då fungerade det!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fast jag undrar fortfarande vilka inställningar som återställs när man klickar på den knappen i iTunes…
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
#4: I iTunes hjälp står det:
---
Med iTunes kan du installera om programvara på iPod touch, iPhone eller iPad, återställa enhetens förvalda inställningar och radera all information. Du kanske vill göra detta om du får problem med din enhet.
Viktigt: Om du återställer iPod touch-, iPhone- eller iPad-programvaran tas din information bort, men den raderas inte. Borttagen information går inte att komma åt via enhetens reglage, men den finns kvar på enheten. Om du vill radera allt innehåll och alla inställningar (om du exempelvis tänker ge bort din iPhone) läser du användarhandboken för iPod, iPhone eller iPad som finns på Apples supportwebbplats.
---
Det tolkar jag som att telefonen blir som när du köpte den, bortsett från att informationen finns på enheten utan att gå att komma åt med gränssnittet.