iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 14634 ggr
Quiila
0

Datorn hittar inte min iPhone

Har bara haft min iPhone 3gs i några veckor och nu kan datorn inte längre hitta den.
När jag öppnar iTunes så finns den där, men att hitta den i datorn verkar omöjligt.
Har bytt sladd, provar alla usb-portar som finns och startat om både datorn och iPhonen utan resultat.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

~Quila Roze~

Niklas
0

Du skriver att du hittar telefonen i iTunes men inte i datorn. Var i datorn är det du vill hitta den? Funkar det att Synka?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Quiila
0

Jag vill hitta den i utforskaren så att jag kan föra över bilder den vägen.
Har gått förut, men vet inte om det kan vara datorn som krånglar, eftersom jag kan dunka och använda iTunes som vanligt.

~Quila Roze~

Niklas
0

Det har aldrig gått på min och enligt de svar jag har hittat ska det inte gå. Däremot öppnas det ett fönster som frågar om jag vill importera bilder och filmer. Jag har en 3GS.

Quiila
0

Jasså!? På min dator gick det i början. Jag menar att det stod när man klickade på "Dator" och där får jag upp eventuella mp3-spelare som är inkopplade samt min iPhone. Det är väl utforskaren? Hur gör jag annars för att få över mina bilder till datorn? Konstigt att det funkade i början men inte nu.

~Quila Roze~

Niklas
0

Vad händer när du kopplar in USB-kabeln och väntar en stund? Ingenting?

När jag gör det öppnas ett litet fönster som heter Importerar bilder och filmer.

Nu ser jag faktiskt att telefonen även visas i Utforskaren (Windows Vista) och att det går att hämta bilder och filmer den vägen. Det hittade jag aldrig i början.

Jag antar att du har startat om datorn och såna saker?

Quiila
0

Jag har väntat och gjort om allt tusen gånger utan resultat…
Det piper till när jag kopplar i telefonen så uppenbarligen känner ju datan av den på
något sätt, sen funkar ju iTunes som vanligt.
Japp det är Vista jag har också.
Finns det något annat sätt att komma åt bilderna?

~Quila Roze~

Niklas
4

Bara via appar. HomePipe och Dropbox till exempel. Det finns artiklar om bägge två. Läs om någon av dem passar dig.

Det bör dock gå att få ordning så att det går att göra som vanligt igen. Minns du om du har ändrat några inställningar i datorn senaste tiden?

Hilarion
0

Jag har varit med om att man installerat, eller kopplat in något som tar en av enhetsnamnen, så att den, t.ex. externt minne och iPhonen krockar..

Normalt har man hårddisken på C:\ och cd:n på D:\ . IPhonen brukar då hamna på E:\ . Säg att man installerar en hårddisk till, då hamnar den på E:\ permanent, men ändå så har jag varit med om att iPhonen försöker öppna sig på samma..

Hur som, borde du kunna se iPhonen om du höggerklickar på dator och väljer Hantera, då öppnas Datorhantering. Klicka på Diskhantering och se om du ser telefonen där. Om så, tilldela den en ny enhetsbeteckning.

Apropå vad Niklas sa, så har han rätt. I utforskaren så delas iPhonen ut som en kamera, dvs. att du kan kopiera, flytta ut och ta bort bilder på telefonen, men du kan inte lägga dit bilder. Lägga till gör du i iTunes, under fliken bilder.

// Hilarion