iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5267 ggr
DeEss
2010-04-07 18:11
0

SyncServer slutar fungera...

Håller just nu på att Synka min lur med datorn och iTunes. Flera gånger nu har meddelandet "SyncServer har slutat fungera" kommit upp.

Windows söker efter lösning på problemet, men hittar inget och enda valet är "Stäng program".

Konstigt nog verkar den fortsätta med synkningen efter att man valt att stänga.

Finns det fler som varit ute för detta och finns det bot?

Allt är uppdaterat, som det ska vara…

mvh

//Daniel

carmas
2010-04-07 21:39
0

Testa söka på problemet på google, etc vad som står i rutan när du får upp felet!

Lycka till!

DeEss
2010-04-08 02:36
0

Det har jag gjort, men utan resultat.

Därför frågar jag här…

Niklas
2010-04-08 10:46
0

När jag får den sortens problem brukar jag prova att installera om programmet. Det kan ha blivit korrupt på något sätt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
2010-04-08 10:47
0

Har du för resten senaste versionen av iTunes? Annars kan du prova att uppgradera.

DeEss
2010-04-08 17:41
0

#3 & #4

iTunes senaste är installerad  i datorn - var det denna du menade att jag skulle testa att installera om?

mvh

Daniel

Niklas
2010-04-08 18:30
0

#5: Precis, det hade jag provat eftersom det verkar vara den som slutar fungera.

Hilarion
2010-04-17 02:14
0

Jag har samma problem. Jag har googlat lite och hittat tips om att radera alla apple program och nollställa telefonen, men det hjälper inte heller. Vid första synken så kommer "Syncserver har slutat att fungera".

(adressen: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1704773)

Hittade oxå info om att man skulle rensa under C:\Users\[anv.namn]\AppData\Local

Jag rensade här oxå, samt under [anv.namn]\musik\itunes , men det fungerade fortfarande inte.

Någon som har något förslag??

Personligen så tror jag att det stora felet är apple.. Nästa telefon kommer nog att bli en android eller annat.

// Hilarion

Niklas
2010-04-17 11:59
0

#7: När du skriver "radera alla apple program" antar jag att du menar att du installerade om bland annat iTunes. Stämmer det?

Hilarion
2010-04-17 15:55
0

Jag har läst att den senaste versionen är ostabil och att man ska avinstallera den i rätt ordning (se apple). Sen går man in på http://www.oldapps.com/itunes.php?old_itunes=53?download och laddar ner & installerar Version 9.0.3 som är den sista stabila versionen. Det ska fungera.

// Hilarion

Hilarion
2010-04-17 16:01
0

Här kommer länken för i vilken ordning som allting ska avinstalleras:

http://support.apple.com/kb/HT1923?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Niklas, jag avinstallerade allt som har med apple att göra.

iTunes, Bonjour, Qhicktime m.m. Alla dessa program ingår i iTunes packetet när man installerar detta på nytt.

Läste i en annan tråd att "iTunes Library.itl" kan ställa till det om den filen är uppdaterad med det nyaste programmet. I så fall är det bara att ta bort den, eller egentligen döpa om hela mappen som jag tänkte göra. Mappen ligger under:

C:\Users\[anv.namn]\Music\iTunes (på Vista iaf.)

// Hilarion

Niklas
2010-04-17 18:33
0

Jag har iTunes 9.1.0.79. Den funkar bra. Berätta gärna hur det går.

Hilarion
2010-04-17 23:33
0

Nu har det äntligen löst sig. Jag har synkat flera gånger nu och det fungerar bra.

Den senaste versionen av iTunes (9.1) är instabil. Det man gör är att man avinstallerar den som det beskrivs i tidigare länk. Efter det så laddar man ner den tidigare versionen:

http://www.oldapps.com/itunes.php?old_itunes=53?download

Efter att den installationen var gjord så gjorde jag oxå en systemåterställning av telefonen, vilket jag tror var helt onödig. Sen försökte jag Synka, men då fick jag följande meddelande istället:

"iTunes could not connect to this iPod because an unknown error occurred (0xE00000A)"

Detta "fel" eller vad det nu är, går att rätta till med programmet RegCure som jag "köpte"… Det programmet körde någon rensning.. och efter det… samma meddelande. Jag höll på att få spader. Körde då en klassiker, nämligen att starta om datorn och efter det så fungerade synkningen.

Jag hoppas att jag har varit till hjälp för dig Niklas och alla andra som läser detta.

Niklas
2010-04-18 10:33
0

Tack för beskrivningen!