iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 5083 ggr
ennycc
0

Funkar inte att synkronisera på iTunes..

Hej, jag har köpt 3 program på iTunes, och det funkar inte att Synkronisera dem så att dem kommer till min iPhone. Det står bara är du säker på att du vill ta bort 11 program tex photo-sort från iPhone?. Jag är på en annan data nu än den jag brukar. Hur ska jag göra? Är lite orolig för att det har förstört att nu och att jag inte kommer kunna köpa fler gejer. Igår tog dem bort flera program. Jag har kollat och jag har 5 gb ledigt. så det borde funka. ska jag bara låta det vara här och testa sen när jag är hemma? komemr det funka som vanligt då..?

snälla hjälp!Gråter

Niklas
0

Jag kan tänka mig att det är det att du använder olika datorer som gör det. iTunes håller reda på vad du har installerat. Om du byter datorer kommer du att Synka med olika iTunes och kan få sånt borttaget som du vill ha kvar.

Kan du inte hämta ner programmen direkt via telefonen så länge (Blå App Store-ikonen)?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

ennycc
0

kommer det funka som vanligt när jag kommer hem igen? nej, det funkar inte att gå in på internet för att jag har inga pengar på kortet just nu

Niklas
1

Om du inte har synkat med någon annan dator än den hemma borde det fungera som vanligt. Den vet ju vad du har installerat redan.

ennycc
0

hehe..vad är Synka? :P Synkronisera?

Niklas
0

Synka/synkronisera är till exempel när du ser till att iPhone och iTunes är likadana. Alltså att de program som finns i iTunes också finns i telefonen.

Niklas
0

Ah, nu fattar jag frågan. Ja, Synka är Synkronisera. Glad

ennycc
0

ok :) tack för hjälpen! Skrattande

ennycc
0

Det funkar inte Synkronisera hemma heller! Kommer bara fram samma ruta Rynkar på näsan

Niklas
0

Gå in i iTunes, välj din enhet och öppna fliken program. Se till att alla program du vill ha kvar är förkryssade innan du synkar.

ennycc
0

Jag måste klicka på Synkronisera program så att jag kan markera dem, och när jag klickar på Synkronisera program så försvinner alla program bara. Jag avbröt

Niklas
0

Så allt innehåll i programrutan försvinner när du klickar på krysset bredvid Synkronisera program? Har någon annan telefon synkat mot samma dator?

ennycc
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej det är ingen annan som har synkat.

Jag är jättedålig på att förklara :P

På bilden, när jag kryssar i Synkronisera program så kommer det fram en ruta där dem frågar om jag typ vill ersätta det här med i Tunes-biblioteket. Och jag jag trycker på ok försvinner alla program som jag har i telefonen, asså jag ser det för att dem försvinner där till höger där man ser min iPhone

Hilarion
0

De försvinner för att din telefon bara kan Synka mot ett konto i taget. Det som händer är att programmet rensar allt som kommer från ditt andra konto/dator innan den lägger upp allt som du klickat i på din nuvarande dator. Enklast är att bara Synka mot en dator och i övrigt, använda "App store" på telefonen.

Annars om du vill använda de båda datorerna så tror jag att det är möjligt, om du bara ser till att de använder samma konto

(Menyn: Affär > Auktorisera dator…)

Jag tror att man kan ha upp till 5 datorer på samma konto. Lycka till!

// Hilarion

ennycc
0

#13 jag läste där du skrev att iTunes 9.1 inte funka, på den andra datorn installera jag 9.1, är det därför det inte funkar?