Här kan du köpa iPad nu
Ebay har öppnat en avdelning för iPad. Om du inte vill vänta till säljstarten i Sverige kan du köpa den där nu. Lägsta pris just nu för iPad 16 gigabyte WiFi verkar vara 700 USD (cirka 5000 kronor) inklusive frakt.
Här hittar du alla nuvarande erbjudanden:
eBay Apple iPad Store

Hur funkar det? Finns det svenska eller är allt på eng om man beställer därifrån?
Jag vet inte. Du borde kunna välja tangentbord som i iPhone.
Det är troligt att kontakten på laddaren är anpassad för USA-kontakter, men det går förstås att använda en reseadapter.

Någon som vet hur mkt den kommer kosta när den komme till sverige? 5000 låter billigt nämligen ;P
Det finns bara spekulationer om det. Apple har inte kommunicerat några priser än.

Lär tillkomma frakt och moms mm mm

+ tull ~ 12-25% (+ moms vid tull ~ 25%)
Är det tull och moms på varor vid handel mellan privatpersoner?

Om din vara kommer från ett land utanför EU och är värd på deklarationen mer än 50$~350kr så JA.
Okej. Bra information.

Dock så finns det ett olagligt och ett lagligt knep för att minska risken för detta…

Dessutom är det ett litet lotteri, har man tur = ingen bryr sig, paketet passerar posttullen utan uppmärksamhet och man klarar sig utan tull och moms. Otur = man torskar.
På Tradera finns det flera iPad till salu:
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=ipad&search_category=-1&x=0&y=0

Bra där!
Håller mig faktiskt undan tradera vid köp av dyrare saker om inte säljaren har 500 omdömen +.
Känner mig helt enkelt osäker och finns väldigt stor marknad för falska ipads nu.Också finns det många bedragare.
Säger verkligen inte att man ska hålla sig borta från tradera, utan det är en riktigt bra hemsida! Men tänk innan, är det för bra för att vara sant, så är det antagligen det! Ta heller inte någon annan betalnings metod än paypal eller Payson vid större köp då de är av säkrare slag.
Handla säkert!
MVH

Jag väntar tills den kommer till Sverige
MacWorld har en artikel om olika sätt att köpa iPad från Sverige:
Så köper du din iPad till Sverige
Blocket, iPhoneCafé och InternationalOrders är några sätt.