iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2015 ggr
Evaline
0

Telia med iPhone - bra? Billigt?

Hej! Nu behöver jag hjälp från mina fellow ifokusar.

Ska köpa mig en iphone tror jag, behöver i vilket fall som helst en ny mobil och en iphone verkar både modern och liksom.. smart! Finns så mycket att göra med en iphone =).

NU till frågan:
Jag ska isf köpa med telia abbonnemang, vilket betyder att jag från byta från mitt kära comviq som jag haft enda sen min allra första mobil. Är telia bra med iphone? Är det svindyrt med iphone? Tänker på räkningarna osv. Jag smsar väldigt mycket och hade ju, obviously, tänkt att använda mig av twitter och spotify och sånna internet grejsor. Vad tror ni?

Niklas
0

Jag gjorde precis det byte du pratar om. Hade en Sony Ericsson med Tele2 och bytte till iPhone och Telia. Jag är mycket nöjd.

I mitt abonnemang ingår 5 gigabyte surf varje månad och det är många gånger mer än vad som går åt trots att jag använder telefonen hela dagarna.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

allhealing
0

Iphone kommer till sin fulla rätt först när du använder den tillsammans med en operatör som har en komplett teknisk plattform som tar fram det bästa ur din Iphone. Detta är speciellt viktigt för just Iphone eftersom den så är så intensiv i sitt ständiga behov av datortrafik när man vill ansluta sig mot omvärlden utan att tala i som Iphone.

Telia är en operatör som erbjuder just denna komplexa plattform och som därför ger användaren en komplett upplevelse.

Varje användare har sitt unika behov som ska uppfylla en mängd olika önskemål. Välj därför ett abonnemang som passar just din livsstil och glöm inte bort att lägga till ett lämpligt fastpris för data kommunikationen.

Betalar du kontakt för en Iphone så kostar dom från runt 4500 med 3G modellen och från 5400 med 3Gs modellen. Priset sjunker kraftigt om du är beredd att binda upp dig ett tag. Kontakta en säljare så att du får ett vettigt erbjudande som passar just dig. Vill du betala direkt eller slå ut priset över en längre tid bestämmer du själv.

Det finns specifika tjänster för sms intensiva användare, detta gäller även för Spotify.

Du får tom en extra rabatt när du flyttar in ditt kära mobilnummer från en annan operatör.

Räkningarna kan du pröjsa månadsvis eller så betalar du per kvartal. Kör du e-faktura så spar du in 19 spänn per räkning.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

marimu
0

Jag valde Halebop för de var mycket billigare än Telia. Sen visade det sig att Halebop ändå hör ihop med Telia på något sätt.

Niklas
0

#3: Jag har för mig att Halebop ägs av Telia och använder samma nät. De har skalat bort kundtjänstfunktioner och sånt för att kunna hålla lite lägre priser.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Evaline
0

Tack för svaren :D! Då blir det telia då, :) häärligt, längtar jättemycket!

Evaline
0

Just det! Kanske ska passa på att höra innan jag köper iphonen… När man byter abonnemang så brukar man ju få mobilen billigt, typ för en krona eller så, gäller detta iphones också? *håller tummarna*

allhealing
0

Du kommer givetvis att betala det som telefonen kostar. Som jag skrev tidigare så blev priset lägre om du band upp dig på abonnemanget.

Om du vill betala en krona i en butik så kan du göra det men då betalar du lite extra för telefonen i 12, 18 eller 24 månader beroende på vilken abonnemangsform som du valt.

Oavsett om du betalar en krona eller hela telefonen direkt så blir slutsumman densamma när du handlar i en av Telias butiker samt på deras webshop.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet