Multitasking
Hur funkar den och med via program o appar? Har uppgraderat min 3 Gs till Ios4.
Tacksam för hjälp/ mia

Det betyder i princip val att man måste vänta på uppdateringar eller finns det program som funkar redan med multitasking? Hmmm måste testa. :)
Det finns ett gäng appar som klarar multitasking och det kommer nya varje dag. Förmodligen kommer de flesta av befintliga program som har nytta av multitasking att lägga till det så småningom.
Om du vill stänga program som är igång pekar och håller du på dem tills de börjar skaka. Sen pekar du på det röda minustecknet.
Ställer man sig frågan vilka apps som verkligen behöver multitasking blir svaret att det är ganska få.
I min värld är det i princip bara spotify och runkeeper (gps).
Mvh // Johan
#4: Och Youtube, att-göra-listor, kalendrar, telefonprogram. Det är nog ett gäng, men bara en liten del av alla program som finns.
Varför vill du multitaska YouTube?
Att-göra-listor och kalender behöver väl ingen multitasking när det nu finns lokala påminnelser?
Telefonprogram är självklart, men jag använder inte det.
Chat-klienter är iofs bra, men jag tycker det fungerar bra även med push notifications där.
SR Play vore bra, både för att kunna lyssna i bakgrunden och för att kunna ladda ned i bakgrunden.
Mvh // Johan
#6: Ett bra exempel på multitasking i Youtube är filmuppladdning. Med multitasking gör den det i bakgrunden och säger till när den är klar.
Jag räknar lokala påminnelser som en sorts multitasking i och med att den gör det i bakgrunden även när du har annat igång. Tycker inte du att det är multitasking?

Många spel verkar funka med. :)