Varför så nöjd?
Jag har hittills inte träffat på någon som inte är tokförtjust i sin iPhone. Ingen vill byta den mot något annat.
Men hur kommer det sig att vi älskar en telefon med så många objektiva brister som iPhone? I en värld där vi kräver att allt ska vara öppet, fritt och ska gå att anpassa efter ens personlighet, älskar vi ändå den mest låsta telefonen på marknaden? Hur kommer det sig?
Vad är det som gör att du gillar din iPhone så mycket?
Mvh // Johan
iPhone gör väldigt många saker och en hel del av dem gör den riktigt bra. Det finns nog ingen pryl jag använder så mycket som den. Mail, surfning, väckning, telefoni, kontaklista, spel, tv, radio, musik, nyheter, faktainsamling, äggklocka, Facebook, busstider, kartor, kalender, väder, kamera, Twitter, tv-tablåer, bokläsare och en massa annat. Det mesta är dessutom lättanvänt och riktigt snyggt.
Då gör det inte så mycket att vissa saker inte är perfekta. 
Personligen är jag nöjd med min iPhone för att den inte är seg som alla andra mobiler. Menyerna går snabbt att bläddra i, kontakterna rullar snabbt fram. Man blir inte lika frustrerad på en iPhone som man blir på alla andra mobiler. Och visst..man kanske är "inlåst" men so what? Allt som jag vill ha finns på App Store och programmen har blivit testade innan de lagts ut.
Jag älskar upplägget, mjukvaran och finesserna. För mig är det inte bara en telefon utan en liten dator, ett anteckningsblock, kamera, kalender, mp3, klocka, filmspelare, GPS, informationssökare och mycket mer jag inte orkar rabbla upp. Den är jättesmidig att ha med sig och verkligen underlättar min vardag. Det ger mig möjligheten att kunna ta mig någonstans utan att ha panik utan att hitta fram, jag kan kolla mina läxor när som helst, jag kan läsa mina läxor när som helst genom avfotograferade sidor, jag kan svara på mail, hitta nummer jag behöver och jag kan kolla min facebook när jag vill. Och så kan jag underhålla mig med DoodleJump när jag har tråkigt. 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#3: Smart trick att fotografera läxsidorna! Lägg in det i tipsgruppen.

min man tycker inte om den alls han testade min gamla…….iphone 3 g….finns inget som slår nokias comunicator säger han ….nu siktar han på nokias n 900 men jag kör på iphone 3 gs o är helnöjd

för att med min älskade iphone slipper jag ryggvärken och kan ha en mycket mindre väska ( slipper dra med mig macbooken, kalender, mp3 spelare, anteckningsboken, 2 böcker när jag får tråkigt osv osv osv). hela mitt liv ryms numera i en söt liten kuvertväska ist för en halv hockeytrunk ;)
sen att jag är macfreak av naturen och mer eller mindre älskar allt dom gör är juh en "liten" bidragande faktor :P

för mig var det inte alls tänkt att köpa en ny telefon. men så snubblade jag på ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. ångrar inte en sekund av att jag beställde telefonen. den bästa jag haft hittils.

Jag kommer aldrig att byta ut min Iphone mot någon annan telefon sann applefantast som jag är
Annica
Min iPhone har allt jag behöver: Musik, Ordböcker, Översättningsprogram, Språkträningsprogram (Kinesiska), Väckarklocka, Språkstöd för de språk jag behöver och utöver det så kan man ringa och ta emot samtal
Jennie
Jag funderar på en iPhone faktiskt, låter ju underbart! Har sagt att jag aldrig mer ska ha en touchtelefon dock, för Nokia jag har nu med touch är så sjukt drygt att skriva sms på! Så frågan är om det blir en touch… Men annars verkar den ju super och jag ääääälskar Apple, min Macbook är min baby! ;)
Har man använt Nokia's touch telefon så är det ju självklart att man inte gillar touch
iPhone är en dröm att använda! Hur lätt som helst att skriva SMS på iPhone. Nokia däremot kan inte göra något rätt
Ja, jag är otroligt anti-Nokia efter dåliga erfarenheter med deras så kallade telefoner
Så till den milda grad att jag nästan funderar på att starta "Hata Nokia iFokus"
Jennie
#11 Ha ha! Ja, jag vet inte, gillar inte Nokia över huvud taget, har alltid varit ett Sony Ericsson-fan och gillar ju Apple annars, har ju Macbook o sånt, underbar! HTC har jag inte så stor koll på… Men Nokia alltså, speciellt touch-telefoner, fy! Tar 100 år att skiva sms… Det är det sämsta köpet! Den enda Nokia telefon jag gillat va när jag hade den enkla Nokia 3310 :P
Man kanske ska ge touch en chans på iPhone el eventuellt någon bra Sony ericsson (typ Satio)
#12: Gå till en butik och testa en iPhone. De har de bästa pekskärmarna, enligt alla tester jag har set.
#12 Ja, 3310 är väl den enda vettiga telefonen från Nokia, frånsett att mitt exemplar fick skickas in 2ggr för samma problem- det ökända mjukvarufelet! Knapplåset gick upp lite för lätt också
Jennie