In Case of Emergency -app.
Innan jag skaffade min iPhone hade jag mina närmaste sparade under ICE (In Case of Emergency) i telefonboken vilket gör det lätt för ambulanspersonal/polis/brandkår att snabbt hitta mina anhöriga och underrätta om det skulle hända mig något.
Eftersom jag har lösenordsskyddat min iPhone så innebär det att varken polis, abulans eller brandkår kan nå den informationen i telefonboken och i stället hittade jag en applikation i App Store med just denna funktionen.
Jag la in all min information i appen samt mina anhörigas namn och nummer och sedan tog jag helt enkelt en Skärmdump av informationen som jag sedan sparar som bakgundsbild på den låsta skärmen.
Det gör att man kan nå informationen utan att ha mitt lösenord.
Man kan även lägga in lite information om eventuella sjukdomar och allergier eller annat som kan vara viktigt att veta vid en nödsituation.
Appen heter In Case of Emergency - Limited & Free Version och är gratis i App Store.
Finns flera olika varianter av ICE-appar, men denna tycker jag är kanonbra!
Man kan lägga in 3 olika ICE-kontakter och jag har lagt in sambon, föräldrarna och min storasyster samt deras namn och nummer och lite information om vad jag är allergisk mot m.m.
~Quila Roze~
Mycket bra tips!