iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 9639 ggr
RuiXue
0

Två iPhone och en dator?

Har i måndags beställt en iPhone 3GS och har sedan innan en iPhone 3G. Kommer jag kunna använda samma iTunes bibliotek och konto till båda telefonerna och de applikationer jag köpt och gärna vill ha på min nya telefon, kan jag bara ladda ner igen utan att det kostar igen?
Min nya telefon kommer i dagarna så det vore bra att veta hur lätt det är att anpassa den nya telefonen :)

Jennie

Niklas
0

Jag har inte privat själv så det jag skriver bygger på vad jag har läst.

Använd varsitt konto för att inte få kalendrar och sånt sammanblandade. Koppla in den ena telefonen, välj vilka program den ska ha översynkade och Synka. Anslut den andra telefonen och gör samma sak. Som jag har förstått det ska det funka.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

På en del håll står det att iTunes skiljer enheterna åt med hjälp av deras namn. I så fall bör du se till att de har olika namn.

Quiila
0

Sambon köpte sig en iPhone härom veckan o jag har en sedan ett tag tillbaka…
Vi kör på samma konto på AppStore, så alla program som jag tidigare laddat ner kan han välja att ta till sin iPhone också, gratis.
Det enda vi gjort är att göra nya spellista till honom samt en annan mapp för bilder och videos.

Vi synkar inga kontakter eller kalendrar via AppStore så för oss har det inte varit några problem alls :-)

~Quila Roze~

Niklas
0

#3: Vad bra, då låter det som om det ska fungera så som man hoppas.

RuiXue
0

Jag synkar inte alls utan lägger in manuellt så då bör allt gå som på räls :)

Jennie

Niklas
0

Men då kan du väl inte ha samma på båda?

RuiXue
0

Borde väl gå om jag loggar på iTunes med mitt nuvarande konto på den nya iPhonen när den kommerObestämd Bara en handfull apps som jag ska ha i den nya, plus en himla massa musik.

Jennie

Niklas
0

Men om du inte har synkar vet väl inte iTunes vad du har för appar?

RuiXue
0

Går aldrig genom iTunes i stort settFlört Går in på shoppen direkt i telefonen och laddar trådlöst 99.9% av tiden. iTunes använder jag endast för att lägga in musik från min datorFoten i munnen

Jennie

Niklas
0

Men vet då iTunes att du har program som du vill ha över i andra telefonen?

RuiXue
0

Kan ju gå till App Store och ta ner det därifrånObestämd Vet vilka program det rör sig om så tar nog bara 5 minuter att hittaTungan ute iTunes är som sagt något jag endast använder för musik från datorn, i övrigt går alla apps igenom App Store direkt på telefonen. Så fungerar det bara att ladda över musik från ETT iTunes bibliotek till två telefoner, samt att använda samma App Store konto för båda telefonerna så är allt lugnt.

Hade lite problem förra sommaren efter att min gamla laptop totalt gick sönder, gick inte att Synka iPhone med den nya laptopen utan att radera alltSkrikandes Tydligen går det bara att ha ett bibliotek tillgängligt för telefonen. Det är just om det kan bli liknande kollision mellan två telefoner och en dator jag oroar mig för.

Jennie

Niklas
0

I så fall kan du väl ha två olika användare på datorn så att du får två iTunes-databaser?

RuiXue
0

Räcker nog med ett iTunes bibliotek eftersom musiken jag vill lägga in på nya telefonen är i stort sett samma som den jag har på 3GObestämd

Jennie