iPhone och Avanza
Pga att jag dragit igång med aktiehandel på Avanza så tänkte jag införskaffa någon typ av "datormobil" för att lättare kunna hålla koll. På Avanzas hemsida står det ju "Avanza + iPhone = Sant" så jag antar att den är bra till det. Men är det verkligen värt att lägga ut alla de pengar en iPhone kostar, för att främst ha den till aktiehandel? För det finns ju några billigare alternativ, som Sony Ericsson Xperia X10 exempelvis. Känns ju som att det kan bli en hel del funktioner jag inte har någon större användning av…
Men å andra sidan lägger jag ju väldigt stor vikt vid att det ska gå enkelt och snabbt att använda mobilen, och hörde från en vän att Xperian kan ha ganska dålig touchscreen med lång reaktionstid. Så då kanske det trots allt är värt att lägga pengar på en iPhone, om den fungerar bättre till mitt ändamål? Eller är det bara bortkastade pengar, så jag kanske snarare borde köpa en mini PC? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Om du bara ska ha den till aktiehandel finns det nog billigare lösningar ifall Avanza har ett program för Android också.
Hur vet man om de har det då?
Jag är totalt ny inom det här området, så har ingen koll alls på nåt känner jag…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag är dålig på Android men om Avanza har en app för det står det säkert på deras hemsida.
Okej, tack. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Åh, det hade jag missat! Men då bör man välja en iPhone för bästa funktion med andra ord, då? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag älskar min iPhone men det är svårt att säga att det är det bästa valet för dig. Du får, som du skrev, en bärbar dator för samma pengar. Är det något annat dom är viktigt, förutom att handla aktier? Handlar du som daytrader eller sparar du mer långsiktigt?
En vanlig, bärbar dator har jag ju. Men jag vill ju ha något betydligt mindre, som jag har med jämt. Handlar som daytrader så behöver ju ha tillgång hela dagen i stort sett, och då är det ju även viktigt att det går snabbt och lätt… Så lägger ju hellre lite mer pengar på något som fungerar riktigt bra, än nåt som blir halvdant. I nuläget är det väl inget förutom aktiehandel jag är ute efter, möjligtvis att surfa på iFokus då, haha.
Nej men övriga funktioner, eller funktioner i allmänhet hos iPhone och androidmobiler har jag väldigt dålig koll på, då det inte är förrän nu med aktierna som jag har känt att det är vettigt att ha en…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Låna en iPhone av en kompis och testa vad du tycker.
Prova Aktieguiden en månad gratis. Där finns många daytraders. Sen kan du starta Daytrading iFokus. :-)
Jag är medlem i Aktieguiden redan!
Var längesen jag var inne dock. Och kan säga att tankar på att kanske starta nåt sånt iFokus senare finns, ska bara ha tid med det utöver de andra sajterna också… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
:-)