Vågar man sig på iPhone 4?
Funderar på iPhone 4 eller en HTC… Är fortfarande osäker! På fredag släpps den på Telia och jag kommer sitta KLISTRAD i så fall hela dygnet tills den släpps! Men då är frågan, är den värd pengarna?? Kommer den krångla och bryta samtal osv??
Räcker en 16gb eller måste man ha 32 gb? Hm hm! Lite osäker… Sen har ju telia väldigt små datapkt som ingår, i alla fall på det Max 25 jag ska ha.. Dom har nåt nytt med 10gb men det ingår inte. Undrar om dom mindre räcker långt alltså med iPhone… Svårt val!!
Hatar touch nu när jag har Nokia 5800 men det kanske är en av dom sämre touchskärmarna! ;) Hur är det att skriva meddelanden på iPhone? Är det väldigt krångligt tangentbord?
Jag skulle utan att blinka våga köpa en iPhone. Samma konsumentorganisation som skrev att de inte kunde rekommendera iPhone 4, på grund av antennhistorian, skrev också att det är den bästa smarttelefonen på marknaden.
Min 3GS har 16 gigabyte och ligger oftast omkring hälften utnyttjat, men det beror förstås på om du tänker göra många långa filmer och låta dem ligga kvar i telefonen, eller något annat som tar mycket plats.
iPhones pekskärmar har jämförts med andra och utsetts till de bästa. Jag har inga problem att skriva på den. Vid några tillfällen har jag skrivit artiklar till sajten med den.
Mitt abonnemang har 10 gigabyte dataöverföring per månad. Det är väldigt mycket. Jag tror inte att jag har gjort av med det ens sen jag köpte den.
Hur lite surf är det till Max 25?

Mvh Stephanie 

#2 Osäker på om det är 0,5 gb eller 3 gb. Rätt lite båda två men ska kolla upp närmare vilken det är. 0,5 är alldeles för lite
Det var visst 1gb på Telia, blandade ihop med Halebop. Rätt lite ändå… Vi säljer 1gb, 5 gb och 10gb på Tele2 och 5gb är ju överlägset populärast! Dock på företag, verkar inte finnas såna på privat hellet =/
Det verkar vara 1GB/månad. 6 Mbit hastighet.
Gahh, den här djungeln av abonnemang!

Mvh Stephanie 

Japp
Sorry för upprepningen, men jag hade glömt att skicka det jag skrev 

Mvh Stephanie 

Hehe =)
Själv hoppas jag på att tre ska komma med något bra erbjudande snart. 

Mvh Stephanie 

Någon som tror det blir några problem med MikroSIM? Det blir ju lite problematiskt om t ex tfn går sönder eller så och man behöver låna någons tfn men ha sitt kort med nummer och sånt.. Eller ha en annan vanlig telefon under servicetiden..
Det enda är väl att man i så fall ska ha ett vanligt oaktivt kort hemma utifall det skulle behövas så får man aktivera det! Dock får man ju inte med sina nr och sånt då.. Och så kostar det en del med nya!
Du gör inte av med så mycket datatrafik som du tror. Eftersom du mesta delen kommer använda telefonen där du har tillgång till wifi, utnyttjar du inte speciellt mycket 3g-data.
Jag kan tänka mig att det är en annan sak om man använder telefonen som mobilt bredband till datorn, men för de flesta användarna är 1 gb per månad mycket mer än man någonsin förbrukar.
Jag var också avigt inställd till touchskärmar efter haft ett gäng olika touchtelefoner, men iPhones skärm och gränssnitt gör den mer användbar än allt annat du provat.
Mvh // Johan
#11 Okej! :) Tror dock inte jag lär ha tillgång till WiFi så mycket… Kanske här hemma om jag får igång det trådlösa! På jobbet lyckas jag inte ansluta, tror dom låst det… :P
Märker dock många som kommer över 1gb på jobbet (jobbar på kundservice) när dom har iPhone men åh andra sidan kanj ag ju testa 1gb först sen gå upp till det större längre fram isf. Kostar ju inget extra om jag överskrider iaf =) Det är huvudsaken!
Jag använder nästan aldrig WiFi.

Jag är ute en hel del på nätet med min iPhone och har 3gb att utnyttja.
Trots att jag surfar som en galning, ser på filmklipp osv så har jag aldrig hamnat över 1,5 på dessa månader.
Dock kan jag ju förstå att det är lite tråkigt att behöva "tänka sig för" med hur mycket man är online, men deras räknare funkar bra till att hålla koll, och sen får du väl försöka använda WiFi när och om du kan :)
~Quila Roze~
Jo, det kostar ju aldrig nåt mer så så sett är det ju lugnt :)