iOS4 ger bättre batteritid
MacWorld har jämfört batteritiden för iPhone 3G och 3GS med iOS 3 respektive iOS 4. Resultatet var att iphone 3G räcker 5 procent längre och iPhone 3GS 14 procent längre.
Läs hela testet:
MacWorlds test av batteritiden i iOS 3 och iOS 4
Inte för mig på 3GS. 40% batteri försvinner under natten utan några program i gång. Till och med avslutat alla program som låg vilande i bakgrunden.
Mvh // Johan
Det låter nästan som om du skulle behöva göra en Återställning i iTunes. Min 3GS har inte det problemet. Har du provat att stänga av Bluetooth och Wi-Fi också?
Jag testade att inte ha min på laddning i natt. Då försvann mellan 3 och 4 procent av kapaciteten. Om jag däremot har vissa platstjänster aktiverade blir den helt urladdad under natten.
Jag har börjat stänga spotify och gps-program helt. Blev bättre då.
Mvh // Johan
Okej. Jag läste om ett GPS-program som drar ur batteriet helt på 3 till 4 timmar om det lämnas igång. Det verkar vara det mest energikrävande man kan göra med telefonen.
Jag har hört att batteriet tar slut på nolltid med 3G och att många fått hastighetsproblem så jag har inte uppdaterat än. Verkar så osäkert på något sätt, som lotteri. Vissa får bättre batteri och allt med iOS4 andra får en knappt användbar telefon
Jennie
Jag märker enorm skillnad i batteritid beroende på hur bra täckning man har. Hos mina föräldrar är det näst intill noll täckning och batteriet slukas fortare även när telefonen inte gör någonting än när man är i Stockholm där man oftast har bra täckning.
Mvh // Johan
Ja, sändaren drar mycket när täckningen är dålig.