Köpa iPhone 4 kontant
Jag ska köpa en iPhone 4, och jag vill helst ha den kontant då jag redan har abonnemang osv, och dessutom inte gillar att ha grejer på avbetalning.
Det enda stället jag har hittat som säljer den kontant (till ett bra pris) är Tre, och de säljer ju den med deras kontantkort 3Kontant. Men om jag köper den med det, kan jag då låsa upp den och ha den med mitt Telenor-abonnemang?
Och en fråga till, räcker 16 GB eller ska man satsa på en 32 GB? et skiljer en 1000 lapp i priset.
Tack på förhand.
Johanna - Instagram

Här är en lista på priser på kontantköp av Iphone 4!
Som det ser ut nu så är Tele2/Comviqs priser bäst. Bara ett tips :) Vet inte hur det ser ut med upplåsning.

Nej, det är lite knepigt. Eftersom Tele2 är namnet de har på sina abonnemang och Comviq är namnet på kontantkorten.
Så man måste gå in på Comviqs hemsida för att hitta det. Här är en länk!
Tele2 säljer i alla fall sina iPhone 16gb för 4999 kr ex moms (företag) och 5850 kr (tror jag) för 32gb ex moms. Tror det är nåt liknande privat… Jobbar där så he he =)
Jag läste att någon operatör inte låste upp sina telefoner förrän efter en viss tid, ett halvår eller så. Kolla det innan du köper.
#7 Det vet jag faktiskt inte! Kanske dags att ta reda på, återkommer ;)
När det gäller priser så är det ibland billigare att köpa telefonen med ett avtal över exempelvis 2 år hos en operatör. Då kan det bli frågan om en bindningstid som i slutändan resulterar i att det pris du totalt betalat för telefonen understiger fullpriset vid ett kontaktköp med ibland så mycket som 2000 kr. Då kan man börja fundera, vill du verkligen köpa en telefon kontant och lägga ut 2000 kr mer än om du valt att binda ett avtal på två år?
Bäst är definitionsfråga. Är bäst lägsta priset? Är bäst den bästa täckningen? Är bäst de flesta antalet butiker? Är bäst tillgängligheten i nätet? Är bäst det mest kompletta datanätet? Är bäst den bästa servicen?

#9 Jag pratade just om priset. Lägst pris är i detta fallet bästa pris, om man letar efter det lägsta priset.
Det kanske dessutom är just att slippa avbetala som man vill, då spelar det kanske ingen roll om det blir billigare att inte köpa kontant.