Safari snor flikar :(
Har märkt att safari använder redan öppna flikar, när man öppnar en ny flik från en annan sida.
För att göra det hela begripligt så tar jag ett exempel =P jag hade åtta flikar uppe, vilket verkar vara max. När jag på den åttonde fliken skulle logga in på Tre.se, så öppnas "Mina sidor" i en ny flik. Vad safari då gör är att använda en redan befintlig flik. Den sida jag hade uppe i den fliken försvinner alltså och det går inte heller att backa.
Det är grymt irriterande, så går det att stänga av på något sätt? Jag ser hellre att inga nya flikar öppnas så länge jag inte gör det själv. :/

Mvh Stephanie 

Nix, det går inte att stänga av flikarna. Däremot kan du stänga flikar som du har använt färdigt. Då använder Safari dem i stället för de som redan används.
Det är alltså inte flikarna i sig som jag vill ta bort, utan möjligheten för safari att på eget bevåg öppna en ny sida i en ny flik. Det blir problem då om jag har åtta flikar uppe redan, eftersom safari då använder en befintlig flik istället för att öppna en ny.

Mvh Stephanie 

Det går inte heller.
Varför behöver du ha så många flikar öppna på en gång? ;)
#4 Bra fråga, det var flera flikar som jag använde, och flera som jag inte ville stänga ner för att tappa bort det jag hittat. Fast jag tycker inte att åtta flikar är så mycket heller 

Mvh Stephanie 

#5: Ett tips, titta på Read it later:
Om du lägger till deras bookmarklet i Safari kan du enkelt spara allt du tycker är värt att läsa senare. De har även en suverän app som sparar alla sidor du vill läsa senare så att du kan gå igenom dem i lugn och ro senare.
#6 Den såg smart ut! Ska kolla mer på den 

Mvh Stephanie