iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 3360 ggr
AlbaStiffler
0

Min 1.5 åring förstörde min iPhone

…ett tag iaf.

Min klåfingriga 1.5 åriga son snappade åt sig min iPhone igår när jag var i ett annat rum. När jag hittade den såg jag att bilden på skärmen såg supermärklig ut. Blev livrädd att han suttit på den eller slängt den i backen. Febrilt börjar jag söka i inställningarna efter skärminställningar men hittar bara ljusreglaget.

Efter 15 min o ha gått igenom samtliga menyer noggrant minst 5 ggr hittade jag så tillslut felet. Han har lyckats gå in i inställningarna, sen in i Allmänt/hjälpmedel o slagit på reglaget Svart på vitt, som på något sätt inverterar färgerna. HUR 17 lyckas en bäbis med alla dessa moment på några sekunder? Testa själva får ni se hur snygga färgerna blev…

Men vem har nytta av denna funktion? Färgblinda?

Niklas
0

Jag använder den funktionen när min fru ska sova. Det lyser inte upp rummet lika mycket som det vanliga läget.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Friheten
0

Dagens barn har en ny inbyggd teknikgen. Min son har laddat hem talking tom från appstore, visst han är nyss fyllda 5. Då ska vi inte prata om våran ps3. Laddar hem demos själv. Får snart fråga honom när prylarna bråkar.

AlbaStiffler
0

Niklas, smart. Värt att testa istället för att ligga under täcket som jag gör när sonen ska nattas. :-)

Friheten, absolut. Måste vara nån konstig mutation som uppstod när vi förädrar fick "fyrkantiga ögon".