iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 2230 ggr
[the-mobe]
0

Albums i itunes

Eftersom jag vill ha bilderna tagna med iPhonen sorterade tog jag bort alla från telefonen och la dem i enskilda mappar på datorn. sen valde jag mappen under bilder i iTunes. Allt fungerade utan problem men undrar om den tar med dem bilderna i backupen om inte känns det rätt värdelöst att ha dem så eftersom bilderna då bara finns på ett ställe. Eller finns det någon bättre lösning att få dem sorterade och att den tar med dem i backupen?

Niklas
0

Jag är inte säker på att jag förstod vad du menade, men:

Om du har lagt bilderna i mappar som du synkar över till telefonen finns de både i telefonen och datorn. Du kan i så fall se dem som mappar i Bilder på telefonen. Så har jag gjort.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[the-mobe]
0

Det är så jag gjort, problemet är att om ex disken i datorn krashar och man installerat allt igen. Så när man ska synca med iTunes så tar den bort bilderna på telefonen eftersom bilderna inte finns på datorn.

Niklas
0

Om disken i datorn har kraschat kan du inte Synka så då kan den inte ta bort bilderna. Säkerhetskopierar du innehållet på datorn?

Niklas
0

Svaret på frågan i #0 är att den inte säkerhetskopierar bilder som inte ligger i Kamerarullen.