iPhone iFokus

iPhone

Etikett: inställningar
Läst 5416 ggr
Friheten
0

MMS-fel och 3g-surf-fel

Har blivit knas på inställningarna nånstans kan varken att emot mms skicka mms eller surfa via mobilsurf funkar. Endast wifi funkar. Nån dom har en idee?? Io4

Niklas
0

Har du kollat att inte 3G blivit inaktiverat i inställningarna? Du hittar det under Inställningar > Allmänt > Nätverk.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Friheten
0

Japp allt aktiverat.

Niklas
0

Okej. Om du inaktiverar Wi-Fi, kommer du inte åt nätet alls då?

Friheten
0

Nope då funkar inte nätet alls.

Friheten
0

Får ingen ordning på det… står 3g där uppe. Men får inge nät. Har återställt allt.

Niklas
0

Kan du installera om inställningarna för surf och MMS? Det brukar gå att göra från operatörernas webbplatser.

Niklas
0

Kan du installera om inställningarna för surf och MMS? Det brukar gå att göra från operatörernas webbplatser.

Friheten
0

Mms mottagning funkar. Surf funkar.. men att skicka funkar inte. Får inte upp kamera knappen där man skriver sms.

Friheten
0

Asså den man väljer bild på.

Niklas
0

Aha, jag tolkade #0 som att surfa inte fungerade heller.

Har du iOS 4? Vilken teleoperatör har du?

Friheten
0

Nope men för nu. Fick fabriks nolla sen ställa in allt. Men att skicka mms strular fortfarande. Telia io4

Niklas
0

Då har du samma operatör och iOS som jag. Konstigt. Om du har installerat om MMS-inställningarna kanske du skulle besöka en Teliabutik och be dem titta på den, alternativt ringa deras kundtjänst.

Friheten
0

Får fortfarande ingen fart på mms. I iTunes står det att det finns nya operatörsinställningar. Installera. Men får frågan igen i iTunes. O så fortsätter det om o om igen. Har 4.0.1 jag har fabriksåterställt allt som telia sa på support. Irriterande då mms kommer 3dagar efter dom skickades via sms från telia. "Gå in här o titta på dina nya mms"

Niklas
0

Ring Telia igen tycker jag. Eller ännu hellre, gå in i en av deras butiker.

[SarahOhrn]
0

Dubbelkollat alla inställningar manuellt, startat om telefonen o skickat ett MMS till dig själv för o få igång tjänsten? =)

Friheten
0

japp..  problemet med mms (skicka) är att kameraknappen i meddelande där man väljer bild asså. :P inte finns ens.

[SarahOhrn]
0

#16 Okej :S Ja, då är det ju inget inställningsrelaterat i alla fall… =P Låter som du får ringa supporten =)

Friheten
0

Allmänt-om- operatör har jag telia 7,0. Är det den nyaste?

Niklas
0

7.1 har jag.

Maddepadde
0

Jag har en 3G som jag har samma problem som med, MMS-knapp vid smsen försvann, lika så möjligheten att ställa in mms- och 3G-inställningar manuellt som jag fick göra eftersom Tele2 uppenbarligen inte gjorde det åt mig.

Har du fått det att funka nu?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Friheten
0

Nope. Har inte varit till telia butiken heller

Maddepadde
0

Då kan ju jag glädja mig själv med att efter uppdateringen som jag precis gjorde (4.0.2) så är min mms-knapp tillbaka Cool

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Friheten
0

4.0.2 inne. Men inte mms haha får operatörs förfrågan i både itunez o phonen klickar ok. Sen installerar. Blipp telia7.0 ingen uppdate gjord

Niklas
0

Är mms aktiverat under Inställningar > Meddelanden?

Friheten
0

Vet problemet med mms nu. :) iom att luren va JB innan 4.0 så blev säkerhetskopian fel. Åtgärd blir att total rensa och regga om som ny telefon. Men det har jag ingen aning om hur man gör, fabriksåterställa vet jag men inte regga som ny telefon. Help me

Niklas
0

Jag har ingen aning och hittar ingen information om det. Du kanske kan prova att fabriksåterställa och radera profilen i iTunes?