Påminnelser i kalendern
Jag börjar irritera mig lite på en bugg (?) i kalendern… När jag klickar på ett datum i evernote och skapar en ny aktivitet i kalendern, så lägger den själv in två stycken påminnelser 10 min innan, när jag har sparat uppgiften.
När jag lägger in uppgiften står det alltså "Påminnelse - Inga", men när jag sparat uppgiften och tittar på den, så är det två påminnelser inlagda.
Beror det här på något som jag missat, eller är det något fel? 

Mvh Stephanie 

Är det i Evernote för iPhone eller en datorklient du använder?
Har både på datorn och i iphonen. Men jag vet inte om det bara är i samband med evernote. Har märkt det flera gånger, men inte tänkt på i vilket sammanhang. Tror det här var första gången jag lade till en aktivitet via evernote faktiskt. Skrev lite klantigt.

Mvh Stephanie 

Jag lyckas inte hitta var jag kan lägga till aktiviteter i Evernote. Kan du guida mig?
#3 Om man skriver in ett datum i en anteckning, så kan man klicka på det datumet för att lägga in en aktivitet. 

Mvh Stephanie 

Okej, jag hittar ett skapat-datum och ett uppdaterat-datum, men ingen av dem verkar gå att göra något med, utöver att ändra dem.
Om jag skriver en anteckning, till exempel "Deadline inlämningsuppgift 10/9", så kan jag klicka på 10/9 och lägga in en aktivitet i telefonens kalender.

Mvh Stephanie 

Jag har provat både att skriva ett datum i rubriken och inne i anteckningen. Hur jag än gör lyckas jag inte få chans att skapa en aktivitet. Kanske är det olika i Mac- och Windows-versionen.
Ahhh… Nu ser jag att jag tabbade mig lite i #2
Det är alltså i iphonen som jag lägger in aktiviteten.

Mvh Stephanie 

Okej, då ska vi se. Jag skapar en anteckning och skriver ett datum i den. När jag har sparat och öppnar den igen är datumet en länk som jag klickar på. Då kan jag skapa en aktivitet. Gör det och väljer att den ska påminna 5 minuter innan (tio minuter finns inte ens att välja på). När jag är klar går jag till kalendern och ser att aktiviteten finns där. Öppnar jag den ser jag att det finns en påminnelse fem minuter innan, men jag kan inte se om det finns flera påminnelser i den. Hur gör man det?
Lägger jag in en påminnelse själv, så blir det så. Men det är när jag väljer att lämna den som den är - alltså "Påminnelser - inga". Då ligger det två påminnelser på 10min före, när jag går in och kollar på aktiviteten.
Ska se om jag kan ta lite printscreens och visa…

Mvh Stephanie 

Vad märkligt. När jag gör samma sak ser det ut så här. Inga påminnelser alls.
Jag antar att du har senaste versionen av alla program. Enda skillnaden är väl att du har iPhone 4 och jag har 3GS. Det vore intressant om någon annan med iPhone 4 kunde testa.
Nu hände nåt mer knäppt - jag hade lagt in två test-aktiviteter idag, båda som heldag. När jag skulle lägga in en till, med bestämd tid för att se om det kom någon påminnelse, så fick de båda test-aktiviteterna också tider helt plötsligt
Jag får nog helt enkelt inse att den inte riktigt fungerar som den ska, och gå direkt via kalendern när jag ska lägga in något istället.

Mvh Stephanie 

Konstigt.
Eeeller inte… Nu blir det så även när jag lägger in en aktivitet direkt i kalendern, utan att gå via Evernote. 

Mvh Stephanie 

Okej, då har du i alla fall kommit så långt att det inte är Evernote som krånglar.
Prova att stänga alla program och starta om telefonen (håll in hem-knappen och vilo-knappen tills vita Apple-loggan syns).
Det hjälpte inte heller. Det konstiga är att påminnelserna inte dyker upp direkt när jag öppnar aktiviteten. Först står det bara själva aktiviteten, sen börjar den ladda (den lilla snurrande saken uppe vid klockan) och så dyker två påminnelser upp.
GLÖM DET! Felet hittat!
Det var min Gmail-kalender som hade två "default reminders". Har visserligen inte använt den kalendern så mycket, men jag har aldrig sett att den lagt in påminnelser av sig självt. Insåg att det säkert var något sånt när jag skrev det ovan om att den laddade.

Mvh Stephanie 

Vad bra, då löste det sig!
Skönt att det inte var någon bugg.
Mycket skönt att det inte var en bugg! 

Mvh Stephanie 

Jag har samma problem! Hur löste du det?
#22 Du använder också google calendar alltså?

Mvh Stephanie 

Precis!
Jag synkar nämligen jobb-kalendern till min iPhone varje dag.
Jag exporterar från outlook till en excel-fil som jag sedan importerar i google calender på nätet. Då uppdateras kalendern i min telefon automatiskt.
Jag vill ju gärna få en notis med ljud i telefonen innan mötet men 2 st är onödigt.
#22: Jag tror att du kan ha svaret i #19.
#25 Jag ser ingen lösning… Vet inte hur man ska göra…
Men men… Jag av-aktiverade en av kalendrarna så försvann en av påminnelserna.
Jag behöver ändå inte Synka med min PC då jag inte har några aktiviteter i den kalendern. Hoppas att det fungerar som det ska nu.
#26 Då går du in på calendar settings och vidare till notifications. Där står det "By default, remind me via" osv. Ta bort dessa 

Mvh Stephanie 

På datorn alltså, jag tror inte att det går att göra via iphonen.

Mvh Stephanie 

Vilket program använder du då?
Google calendar, https://www.google.com/calendar/render, du borde väl ha ett konto där då?

Mvh Stephanie 

Jodå. Kan inte hitta det du beskriver bara så jag tänkte att du kanske hade något mail-program. Ska leta lite mer imorgon.
Åhå! Lite gömt alltså. Tack så mycket för hjälpen. :-)
Åhå! Lite gömt alltså. Tack så mycket för hjälpen. :-)