Är appar gratis att använda?
Jag förstår mig inte riktigt på det här med apparna, kostar de att använda? Om man t ex spelar zombie farm - kostar det något? Jag förstår att en facebook app kostar att använda men spel och liknande - kostar de något?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Vissa appar är gratis och vissa kostar att hämta. Kommer inte på nån som kostar att använda, bara såna som kostar att hämta och sen är gratis att använda.
Facebook och zombiefarm är gratis till exempel =)

Mvh Stephanie 

Det är väl internetuppkopplingen som kostar när man använder några, som radio och tv… Det kan bli kostsamt då man tar hem en mängd data
Rätta mig nån om jag har fel!
#2 Sant, då är det smart att ha ett bra abonnemang med fri surf :)

Mvh Stephanie 

Spotify är förresten ett exempel på en app som kostar att använda. Du hämtar den gratis men måste ha spotify premium för 99kr i månaden för att kunna använda den.

Mvh Stephanie 

#3. Eller trådlös uppkoppling hemma kanske? Det använder jag mest.
Jaa, jag menade om det kostar i internetpris om man använder apparna.. T ex om jag använder ett spel - använder det internet då? Jag är lite nervös över att få hem världens räkning för att man har suttit och roat sig med att spela eller något liknande 
#6: Det är olika för olika spel. Om du spelar mot andra över internet används en del datatrafik (förmodligen rätt lite) och det kostar om du inte har ett abonnemang där datatrafik ingår.
Vet du hur mycket datatrafik som ingår i ditt abonnemang?
Jag har telia max 25 fri surf eller om det heter telia max 25 surf.. Ska kolla upp!
Fri surf låter som att du inte behöver fundera över datatrafiken.
#8 Då har du 1Gb data som ingår, efter det sänks hastigheten och du får ett sms om du vill köpa mer surf.
Så det är inte bara att surfa på! 
#10 jaså? jag har iallafall inte fått något sms än så jag kanske inte behöver oroa mig då 
#11 Bra att veta att man får en varning iaf.. men man kanske kan kolla på något vis hur mycket trafik man gjort av med? *ska genast pilla lite..*
Du behöver inte oroa dig även fast du får ett SMS enda som sker är det som sagts tidigare att hastigheten sänks. Har gått över 1gb gränsen några ggr och har inte kostat mig ett öre mer.
tack för era svar, då kan jag nog använda mina appar med gott samvete och slippa bli chockad 
Vill ni se hur mycket datatrafik ni har använt väljer ni Inställningar > Allmänt > Användning och tittar under rubriken Mobil nätverksdata. Längst ner kan ni nollställa räkningen också.
Ett bra tips!
Eller så skickar man texten "datamängd" till 4466 så får man svar tillbaka på hur mycket man har förbrukar sen månads skiftet.