iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 4071 ggr
nabbam
0

En bra sajt!

Beställde för några dagar sedan min första iPhone, en 4. Nu kan jag läsa på lite nu när jag hittat hit och det är jättebra med alla tips.

Får väl vänta 5-6 veckor så jag har tid på mig att studera min blivande nalle. Kallar man en iPhone för det förresten?

Så från och med nu är jag stammis här… Flört

Nu hittade jag ingen passande grupp till mitt inlägg..

Hannasjessie
0

Jag beställde också min första iPhone förra söndagen, en 4 också! :) Blir att vänta några veckor för mig med!

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

nabbam
0

Har du fått ett ordernr? Inte jag… beställde via Coop, då fick jag skull candy hörlurar med på köpet.. Flört

Hannasjessie
0

Jag fick ordernummer i onsdags tror jag… Jag beställde min från telia kontant. Förhoppningsvis kommer den i mitten av september :D

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

Friheten
0

Det här är den bästa iphone siten:)

Niklas
0

#4: Glad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

nabbam
0

Nu är min nalle på väg från Telia.. det tog en vecka efter beställning! Cool

Niklas
0

Då gick det ganska snabbt. Inte de sex veckor som gällde förut. Glad

nabbam
0

Precis, det står faktiskt minst 5-6 veckor på Telias hemsida, så det är toppen! Nu får jag väl sitta uppe halva natten sen för att lära mig denna.. Flört

Niklas
0

Du får ta ledigt några veckor. Flört

nabbam
0

Nja, nu hämtade jag apparaten, men saknar sim-kort.. Obestämd

nabbam
0

Okej.. har börjat greja lite, men det här kommer att ta tid att begripa med spellistor i iTunes mm.. fniss.. vilken tur att jag är sjukskriven och har tid!

Stephanie
0

Tycker att det är en mycket bra sajt det här Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Friheten
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Iphone är inte svår..

Kolla in min son :P 2år

nabbam
0

Är lite putt.. de kunde väl ha sänt ett simkort så att jag kunde komma igång! Flört

Niklas
0

Du kanske kan hämta ett i någon Telia-butik.

nabbam
0

Ringde Telia igår, de har postat.. men den som väntar på nåt gott..Flört Nu har jag ju tid att försöka klura ut lite hur den funkar innan, det kanske inte är så illa det heller..

nabbam
0

Telia var snabba för en gångs skull, fick kortet idag, så nu är den startad. Men Apples hemsida krånglar så jag kan inte ladda hem iTunes och aktivera nallen.. der börjar ju bra!Obestämd

Friheten
0

Finns inte iTunes på andra sidor som filehippo.com kanske

Niklas
0

Jag hade inga problem med Apples hemsida nyss. Vad händer när du försöker hämta iTunes?

nabbam
0

Inte ett dugg.. det låste sig. Nu kommer jag inte in på deras hemsida alls. Så jag kan inte hämta iTunes heller.

nabbam
0

#18  Har prövat det med.. och till råga på allt så kan jag inte logga in på App Store för att jag inte kommer in på hotmailen och därmed inte kan verifiera mitt konto..

Verkar vara fel på det mesta idag på datorn.. Obestämd

nabbam
0

Fniss.. nu har jag iaf laddat hem iTunes, men nu kan jag inte verifiera mitt konto för att hotmailen krånglar. Vi är tydligen många som inte kan öppna vår e-post! Grr…

Stephanie
0

Vad jag tycker synd om dig! Det är inte kul att sitta med den i handen och inte kunna använda den :(

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

nabbam
0

Nu börjar jag bli grinig.. kommer inte åt iTunes för att installera, och jag kan inte logga in och köpa appar, nu vill den inte ta varken Visa eller MasterCard.. det kanske blir bra om jag kommer åt iTunes nångång. Den sidan krånglar väldigt hos mig, det blir bara en massa långa ränder när jag försöker göra något.

iTunes som jag hade laddat hem fungerade inte bra pga någon jädra dll.fil tydligen, så jag gjorde en systemåterställning, och de sidor som krånglar mest nu är Apple och facebook.. suck suck och åter suck..

Niklas
0

#24: Det låter som om det är din dator som krånglar. Har du startat om datorn nyligen?

nabbam
0

Kör Opera nu, så jag kom åt facebook iaf, men iTunes sida blir inte riktigt bra.. nedladdningsmenyn fungerar inte.

Har startat om både dator och resetat modemet och talat med Telia.. de var inte mycket till hjälp.

Niklas
0

Prova att rensa webbhistoriken och cachen i webbläsaren om du inte har gjort det. Det löser många problem med webbläsare.

nabbam
0

Sagt och gjort, men det funkar inte..

Niklas
0

Har du möjlighet att testa ytterligare någon annan webbläsare? Kanske Safari eller Google Chrome?

nabbam
0

Testade med Safari på nallen, och med den funkar länkarna, men inte när jag kör på Telias trådlösa. (Har Telia på nallen med) men jag jobbar vidare..

Niklas
0

Okej. Lycka till!

nabbam
0

Tack, jag lär behöva det Glad.. nu laddar jag iaf hem med hjälp av FF, men det tar en jädra tid att komma in på menyn.

Niklas
0

Det brukar vara ganska stora filer så det kan ta en stund. För mig tog nedladdningen drygt 20 minuter med Telias 8 gigabit bredband via ADSL.

nabbam
0

Nu har jag laddat hem iTunes, det gick på ca 1,5 minut. MEN, nu kan inte datorn ansluta till iTunes store.. pga en tidsgräns! Det bor ett troll i min dator tror jag.. så jag kunde inte aktivera ett konto bara för det.

Niklas
0

Vänta lite och prova igen så kanske det funkar.

nabbam
0

Uj, vad jag har bråkat och installerat, avinstallerat och på det igen.. efter ca 6 timmars jobb blev det klart! På laptopen..

Kör IE på den, och samma uppkoppling som på den stationära, ADSL via Telia. Så nu har jag fått fjutt på den! *ler*

Men det är allt tur att man kan lite om datorer, annars hade det varit totalt kört..

Tack för alla råd och tips!!Flört

(Fast en grej är inte så bra ännu, det är när jag vill dra hem appar i nallen, då kommer jag inte vidare pga kontokortsnumret.. på datorn går det utmärkt, så jag får dra hem appar där och synka)

Niklas
0

Vad skönt att det har löst sig. :-)

Jojaton
0

#36 jag kan inte heller installera appar. Funkade igår men idag har jag testat att ladda hem två stycken men det står bara "vänta" under och inget händer, laddade ber den första i morse… Någon som vet vad det är och hur jag ska fixa det, det går ju inte att ta bort dem nu heller… På AppStore står det att de är installerade.

Johanna - Instagram

nabbam
0

#38  Får du något felmeddelande? Jag fattar nada.. jag har knappat in samma kontoinfo på både iPhonen och datorn, och på datorn, iTunes är det inga problem med betalningen, så jag får handla där och dra över.. men jag önskar ju att det gick att göra utan mellanhanden.

Får bara meddelande om att betalningssättet inte fungerar.. märkligt är det! Men jag ska ringa Apples support imorgon och höra mig för lite.. annars har jag hittat ett par bra appar, Swedbank, Talking Tom (sååå söt), Led-lampa och några radiokanaler.. fler lär det bli, nu tankar jag musik för glatta livet!

Kom ju på att jag behöver en stereo med USB-anslutning på.. Min gamla boomblaster är det bra ljud i men ingen USB ingång på.. Bara att hiva fram lilla plånboken då. Flört

Niklas
0

#38: Det låter som om nedladdningen har avbrutits. Peka på ikonen så brukar den fortsätta, förutsatt att du har täckning.

Jojaton
0

#40 det hjälpte inte, men när jag startade om telefonen så funkade båda apparna :)

Johanna - Instagram

Niklas
0

Då så. Glad

nabbam
0

Nu helt plötsligt kan jag ta hem appar direkt på nallen! Glad

Niklas
0

Bra. Det är lite smidigare.

nabbam
0

Ujja! Glad

Felix-97
0

Får min förhoppningsvis denna vecka! :)

Skulle komma in en stor leverans på iPhone 4 32gb i slutet av veckan De har kommit till Den Tredje augusti, midnatt så i början av den fjärde

Jag beställde 5 augusti typ vid eftermiddagen så jag tror ju att jag får vid denna leverans :D

nabbam
0

Jag fick min tio dagar efter beställning, så jag hade kanske tur?