iPhone iFokus

iPhone

Etikettnyheter
Läst 2239 ggr
Niklas
0

iOS 4.1 tillgängligt nu

Anslut telefonen, öppna iTunes och starta installationen. Glöm inte att först göra en synkning om du inte redan har gjort det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[joab]
0

Märkligt, jag blir fortfarande bara erbjuden 4.0.2. Har en iPhone 3G.

Niklas
0

Har du ett svenskt iTunes-konto?

[joab]
0

Jag har svensk Version av iTunes, och min iPhone har engelska som språk. Idag har jag ännu inte prövat att Synkronisera. Nåväl, den som väntar på nåt gott o.s.v. Dom första rapporterna om iOS 4.1 på iPhone 3G verkar överlag vara positiva.

Niklas
0

I iPhone 3GS är skillnaderna inte så stora. Förutom Game Center är det inga större synliga skillnader. För iPhone 3G och iPhone 4 är det mer att se fram emot.

Friheten
0

Hittar ingen bra länk som visar vad dom har fixat.

Niklas
0

Här finns en genomgång hos iLounge:

Instant Expert: Secrets and Features of iOS 4.1 for iPhone + iPod touch

Jojaton
0

Har uppdaterat min fyra nu :) trevligt med hdr-funktionen, har dock inte hunnit testa den så mycket än.

Johanna - Instagram

[joab]
0

Jag har utan framgång sökt svar på denna fråga. Idag synkar jag inte mina kontakter i iPhone, utan jag har manuellt lagt till alla poster där. Om jag uppgraderar min iPhone 3G från iOS 3.1.3 till 4.1, kommer jag då att tappa alla mina kontakter?

Niklas
0

Jag är inte säker på att jag förstår frågan. Undrar du om dina kontakter kommer att tas bort om du uppgraderar operativsystemet i iPhone till 4.1?

[joab]
0

Just så undrar jag; kommer mina kontakter att tas bort om jag uppgraderar operativsystemet i iPhone till 4.1? Till saken hör att jag idag kör iOS 3.1.3 och jag har fått för mig att uppgraderingsförfarandet till iOS 4.1 skiljer sig beroende på om man går från 4.0.X eller 3.1.3. Att det skulle vara en mer omfattande uppgradering om man går från 3.1.3.

Niklas
0

Jag ser ingen anledning till att något över huvud taget ska försvinna vid en uppgradering. Hårdvaran är känd så det ska inte vara svårare för dig att uppgradera från 3.x till 4.1 än från 4.0.2 till 4.1.

abbe75
0

Jag hade en 3G som jag uppdaterade och då försvann alla mina foton som jag lagt in via datorn, alltså foton som jag inte tagit med kameran i telefonen utan med en digitalkamera (tur jag har orginalen kvar i datorn hihi)

Niklas
0

Det låter som om inställningarna i iTunes har ändrats. Det är där du styr vilken mapp som ska synkas över.