iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 3663 ggr
smalin
0

Påminner flera timmar för sent!

Påminnelser fungerar inte i min telefon längre. Om jag lägger in en kalenderuppgift eller en påminnelse på ett tv-program (tv.nu-appen) så kommer påminnelserna flera timmar för sent, ungefär ett halvt dygn.

Klockan går naturligtvis rätt men det känns som om iphonen har en inre klocka som går fel :S

Nån som varit med om detta och vet hur jag löser det?

/Malin

Niklas
0

Har du testat universallösningen, att stänga alla program och starta om telefonen (håll in hem-knappen och vilo-knappen samtidigt tills den vita Apple-loggan syns)?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

smalin
0

Har testat det nu, och det funkade tyvärr inte. Eller jo, Tv.nu funkade plötsligt men fortfarande ingen påminnelse från kalender-funktionen.

Har försökt googla på problemet men hittar ingen som har samma fel som jag :(

Så konstigt verkligen! Påminnelsen kan pipa till mitt i natten ett halv dygn senare! Jättejobbigt när man verkligen är beroende av att bli påmind (jäkligt dåligt minne alltså ;))

/Malin

Niklas
0

Är det samma sak med alla kalenderuppgifter?

smalin
0

Hmm… har inte testat nån annan men nu har jag testat och den påminner exakt 9 timmar försent. Då står det i texten när den påminner; "idag kl 20:40 (11:40 PDT)"

Då har jag alltså satt den på påminnelse att den skulle "pipa till" vid 11:40 men pipet kommer nu, 20:40

Så nån inre klocka är definitivt fel :(

Malin

Niklas
0

Det låter som om du har fel tidszon inställd någonstans.

Syncar du kalendern med någon annan kalender, exempelvis Google Kalender?

smalin
0

Först - tack för att du tar dig tid!

Har ingen annan kalenderfunktion vare sig som app eller som program synkat med telefonen.

Har gått in på klockan och kollat att det är rätt tidzon. Den stod ju på "ställ in automatiskt" men jag tog bort det och gick manuellt in och kollade, men det är ju inte heller den klockan som är fel.

Jag har verkligen försökt söka på google men det verkar inte vara nåt vanligt problem för jag får inte upp några träffar på det.

Jag får väl lämna in telefonen eller så får jag helt enkelt börja leva mitt liv 9 timmar försent Skrattande

Niklas
0

Har du gått in på Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > Tidszonstöd då?