iPhone iFokus

iPhone

Etikettnyheter
Läst 2238 ggr
Niklas
0

Tre lagar inte alltid garantifel

Göteborgsposten har en artikel om en iPhone-ägare som hamnade i kläm mellan Tres rutiner för hantering av reparationer och Apples policy för garantier.

Han hade en tre månader gammal iPhone vars SIM-kortlucka inte fungerade. Trots att Tre konstaterade att det var ett garantifel vägrade de att laga den. De hänvisade till Apples policy att ersätta hela telefonen vid fel. Problemet var att telefonen hade en liten spricka i kanten av skärmen, ett fel som inte omfattas av garanti. Om de bytte ut telefonen skulle kunden ha fått det felet åtgärdat trots att det inte omfattades av garanti och det ville de inte.

Läs hela artikeln:

Svårt att få sin Iphone lagad

"Men vad Apple har för reparations-policy är dock helt ointressant för konsumenterna, hävdar Tomas Borgenstrand som är jurist på Konsument Göteborg. Han menar att det alltid är den som har sålt telefonen som bär ansvaret inför kunden. Oavsett vad Apple ställer för villkor - är det upp till säljaren att lösa det här."

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Norrbysa]
0

Blir lite rädd när jag läser detta då jag själv har 3 som operatör och min iPhone4 fått sig en törn då jag ramlade med den i handen.

Tänk om något går sönder och jag måste lämna in den! Får jag inte den lagad då bara för att min telefon har repor?

Ursch

Niklas
0

Det beror nog mycket på vilken butik du går till. Dessutom, och det kanske är viktigast, rent juridiskt har Tre skyldighet att laga den.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning