OT: Borttag av lim på plastskärm?
Eftersom det inte finns någon mobiltelefon iFokus så provar jag här. Vi har lyckats få limfläckar på en skärm av plast, hur kan man fåbort dem? Det ärju en ny SE Satio så manvill ju få detfixat.
Om inläggetinte passar är så kan någonta bort tråden. 
Vad är det för sorts lim? Det gäller ju att använda ett lösningsmedel som löser upp limmet men inte skärmen.
Ja du, det är etttlim som man använt till nagelförlängning. ska försöka tareda på vad det är. Precis, skärmen villman ju ha kvar! 
Nagelförlängning, det låter som om det kan vara ett rätt permanent lim. Du kanske ska ringa Sony Ericsson och kolla om det går att göra rent skärmen med aceton eller nagellacksborttagning. Det kanske kan lösa upp limmet.
Ja duhar rätt, jag ska kontakta SE. tack!
Pröva inte med aceton eller liknande! Det förstör!
Om man fått kletigt lim från tex. ett klistermärke så kan man gnugga bort det med lite matolja. Efteråt kan man ta en våt trasa med lite diskmedel i för att ta bort fettfläcken.
Vet tyvärr inte hur lösnagel-lim fungerar. Hoppas ni hittar en lösning. Annars får ni kanske försöka ta det på försäkringen.
Jag har mailat SE.. Men jag har ävenläst att någon använt ren bensin. Jag inväntae svar innan jag går vidare. Annars har jag en bra försäkring och betalar endast halv självrisk.
Om du orkar får du gärna berätta hur det slutar. Det kan vara fler som råkar ut för liknande saker. Hoppas att det går bra.
Jodå, nu fick jagsvar från Sony Ericsson, de råddemig att söka upp en serviceverkstad för byte av display.. så jag skaringa på måndag ochhöra efter vad detkostar. Ev. tar jag det på försäkringen om detblir dyrt.
Nu ville dottern ha glasdisplay om detmåste bytas, men jagvet inte om man kan hadet på en Satio..
Du lär inte kunna välja att få något annat än en sån display telefonen hade.
Nej, jag misstänker att maninte kan ha glas på den nallen.
Ett rakblad, fungerar på glas utan problem borde fungera på plast också bara den är rak
Ja omvi ska lämna in den så ska jag testa med rakbladet först.
Kemisk ren bensin använde ja på CD omslag för att tvätta bort prislappsklister jag vet det är annat klister men jag hade nog provat det. Kanske på en tops.
bara jag vetvad det kostar att bytaskärm ochvar, så ska jag testa ren bensin och rakblad innan. den ska juändå bytas om det inte funkar.
Rakblad hade jag tagit som sista utvägen
jo det är ju det, det är.. om denändå ska bytas så kanjag ju lika gärna testa.