Spräckt skärm på iPhone!
Jag hade oturen i helgens festligheter tappa min kära iphone 3GS i marken och självklart sprack glaset…!
De jag undrar nu är ifall någon har erfaranhet av att byta själv och hur de gick..? Har kollat runt lite och inser ju att priserna är väldigt olika.. Vad händer om jag beställer ett billigt, fungerar inte touchen då…?
Jag har köpt min iphone svart och kan därför inte lämna in den någostans så är tacksam för svar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Aj, vad tråkigt!
Det finns beskrivningar av hur man gör på Youtube. Vore det jag skulle jag köpa ett originalglas.
Att du har köpt telefonen svart borde inte betyda att du inte kan lämna in den om du är beredd att betala för arbetet. Det finns firmor som reparerar iPhone.
Sök efter "replace iPhone 3GS front panel" om du vill se fler filmer och instruktioner.

Jag har kollat på youtube och sett att de inte är så komplicerat att byta själv.. Men eftersom jag har sett både skärmar för 200 spänn men även för närmare 1000 lappen så undrar jag lite vad som är skillnaden.. Är det så att touchen antagligen suger på de billigare skärmarna..?`
Frågan är om jag kan ringa mitt försäkringsbolag och ifall man kan få ut pengar därifrån..?
iPhoneReservdelar.se gör det år dej för en billig peng :)
#3 då frågar nog försäkringsbolaget om kvitto.
Ja, det är nog svårt att få ersättning utan kvitto.
Är det glaset eller LCD:n som är spräckt?
Själv lyckades jag att spräcka LCD:n och inte glaset men jag beställde följande kit med både LCD och glas.
Det tog en minut att byta….hade tagit lite längre om jag bara skulle bytt LCD:n.
I kitet med både glas och LCD så får man även med de verktyg som behövs för bytet samt att där finns en fullständig guide på deras sida hur man gör.
Telefonen funkar klockrent som vanligt igen.
Edit: Vad menar du med att den är köpt svart? Den är alltså stulen?

Det är bara glaset som är spräckt.. Går det bara art köpa nytt glas då?
Nej den är inte stulen vad jag vet, köpte den av en snubbe och den var i orginalförpackningen. Fick kvitto, men vet inte vart de är. Och inte om de är giltigt.
men då har du ju inteköpt den svart, baraprivat. 
Ja, det går att köpa endast glas.
Som #9 säger.
Är den inte stulen så är den köpt privat och du skulle då kunna höra med försäkringsbolaget.
Fast det kostar bara 449:- att byta glas så frågan är om det är lönt att kontakta ditt försäkringsbolag….har en känsla av att självrisken är högre.
#10 Försäkringsbolaget kräver nogkvitto ändå för att kunnahjälpa till.

Tusen tack för hjälpen! Man behöver alltså då enbart glaset, vilket ska jag köpa? För de finns så sjukt mkt alternativ..