Konvertera videor till iPhone
Vet att det finns lite trådar om att konvertera DVD och liknande, men har inte hittat något som hjälper mig. Jag skrev en tråd för ett tag sedan om .wmv-filer som jag hade problem med. Hittade dock ingen lösning, så nu tänkte jag se om det går att konvertera dom till ett filformat som iPhonen klarar?
Det är .wmv och ev flash om jag på något sätt kan få dom till datorn… På .wmv-filerna står det .wmv som filändelse, men WVX-fil som filtyp i mappen där den ligger. Så vad som gäller vet jag inte riktigt?
Vad finns det för program som kan konvertera .wmv?

Mvh Stephanie 

Provade med WMV player eller vad den hette, en webbläsare som ska klara wmv i alla fall… Funkar så långt som till att klicka på download - då säger den bara "connection failed"…
Provar starta om telefonen nu så får jag se om det blir bättre….

Mvh Stephanie 

Handbrake. Gratis och brilliant. Finns både till osx och Windows.
Mvh // Johan
Tyvärr verkar inte heller den klara filformatet WVX… 

Mvh Stephanie 

Wvx är väl spellistor? De pekar bara på andra filer.
Mvh // Johan
Ja, jag insåg det sen… Så själva videon är wmv, men typ "ligger i" en wvx… Så telefonen kommer aldrig till själva videon… 

Mvh Stephanie 

Du borde kunna hitta själva filmfilen någonstans ifall du kan spela upp den via wvx-filen.
Fast grejen är ju att länken jag klickar på verkar bara vara filmen, den slutar på wmv. Men när jag öppnar den, så läggs wvx på…. 

Mvh Stephanie 

Men vad händer då om du skickar in wmv-filen till Handbrake?
När jag väljer den filen så står det
"No Title(s) found
Your Source may be copy protected, badly mastered or in a format which HandBrake does not support."
Förmodligen eftersom det inte blir en wmv-fil.

Mvh Stephanie 

Har du Windows eller OS X?
Windows 7 har jag…

Mvh Stephanie 

Och du kan visa wmv-filen i datorn? Jag menar så att det inte är något fel på den.
Ja, på datorn kan jag titta på den utan problem 

Mvh Stephanie 

Okej. Har du provat någon annan wmv-fil? Är det likadant med alla filer?
Bra fråga, jag har ingen annan wmv-fil vad jag vet… 

Mvh Stephanie