iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 13787 ggr
SuperLivis
0

Ljud på/av-knappen sönder!

Hejsan!

Ni vet ljud-"knappen" på sidan? Den man flyttar för att ljudet ska stängas av/på. Det är så att min "knapp" (låt oss kalla den för knapp) har gått i sönder! Även om jag sätter den på ljudlös, är ljudet på. Det kommer upp flera gånger på skärmen att ljudet stängs av , sätts på, stängs av, sätts på osv. Vet inte vad jag ska göra.

Jag har 3 som operatör men vet inte om jag vågar lämna in på den på reparation. Vad skulle det bli att kosta, en tusen lapp!? Mer? Den har varit så här ganska länge nu ..

Dessutom, är det som med Sony Ericsson mobilerna, att när man lämnar in den på lagning försvinner allt? Där kan man ju plocka ut minneskortet, men kontakterna och allt som är sparat på telefonen försvinner.

Men på iPhones finns inget minneskort ju.. Skulle alla kontakter, spel, appar, låtar, bilder, osv. försvinna? Jag har laddat ner en del (inte så farligt mycket, har 3 "extra sidor" varav en inte är helt full). Men har ju betalt för en del och vill ju inte att låtar och bilder ska försvinna .. Eller kontakter .. Eller meddelanden ..

SuperLivis
0

Kan tillägga att det är en iPhone 3G 8 GB som jag har.

Felix-97
0

tror det är bäst att du typ åker in till närmasta 3 hus o frågar där om det kostar att laga det

+ att du har väl alla dina filer sparade i iTunes? så du bara skulle kunna föra över igen?

Niklas
0

#0: Om du synkar innan du lämnar in den kan du Synka tillbaks det efteråt. Har du garanti kvar? I så fall skulle jag lämna in den.

Annars får du ställa ner volymen i inställningarna: Inställningar > Ljud.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

SuperLivis
0

Jag kopplar in min iPhone till datorn ibland för att få bilder och så, förs filerna över då?

Jag köpte den i mars/april, garantin gäller väl då?

Niklas
0

#4: Du måste öppna iTunes och Synka också.

Är den köpt ny i år är det garanti kvar. Gå till affären med den.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

SuperLivis
0

#5 Ja det är det jag menar. :) iTunes öppnas alltid och den synkroniseras.

Ja, ska nog gå och kolla! Dock vet man ju aldrig, men andra som jag snackat om detta har sagt att de alltid försöker hitta på ursäkter så att man betalar .. Så vi får se :/