Neeeej! Repor på skärmen!
Blä! Jag har fått tydliga repor på skärmen på min iPhone4. (Jag kan tillockmed känna dem.)
Trodde inte det skulle gå?

Hur får jag bort dem?
Jag tror inte att du får bort dem med mindre än att du byter skärm.
Det har funnits en transparent fyllning som man köper på tub för runt 50 kr som fyller igen sprickor i plasten, man spacklar helt enkelt igen repningarna. Det fungerar vädligt bra när jag provade på det för några år sedan. Det var svårt att se att man använt det även när man höll upp displayen mot en stark lampa för att se om det visade sig några "repor" under fyllningen, jag såg inget så resultet var mer än godkänt. Den fanns på marknaden för 4-5 år sedan. Kanske det går att få tag i den än.
Tror dock att det blir problem att använda det om du har spräckt glas.
Tuben var rödfärgad och hade en svart kork om jag inte missminner mig.
#2: iPhones skärm är av glas. Fungerar det med glas också?
#0 det bästa du kan göra är nog att byta ut din skärm sen kan du ju direkt efter köpa skärmskydd så lär du ju definitivt minska risken att få repor 

Iphone 4 har plastskärm som är 30 gånger hårdare än vanlig plast medans iphone 3gs,3g och 3g har härdat glas.
Så iphone 4 är känsligare för små repor men mindre känslig för att spricka.
Iphone 4 har keramiskt glas vilket är känt just för sin slit- och slag- tålighetsegenskaper
iPhone 4 har en display av glas….varifrån har du fått att det skulle vara plast?
Det står ju till och med på apples sida att det är "arsenikfritt glas i skärmen"
Precis som alla andra modeller av iPhone.