iPhone iFokus

iPhone

Etiketttips
Läst 4572 ggr
SwedenZoo
0

Vad ska jag välja

Hej. Jag vill ha en Iphone och undrar vilket abonnemang som passar mig bäst.

Kommer mest använda spel appar, nyhetsappar, surfning och i mindre utsträckning själva ringadet och smsandet.

Vad tycker ni jag ska välja och vilka månadskostnader har ni?

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

SwedenZoo
0

Tänkte inte direkt på vad priset är utan vad ni själva tycker om abonemangen ni har och vad ni skulle tipsa om.

DeEss
0

Tror att alla operatörer har ngn form av iPhone-abbonemang nu och med likvärdig prissättning.
Dvs. fri datatrafik till fast månadskostnad.

Kör själv med Telenor's för 199:-/mån och är nöjd med det. Har dessutom deras tjänst Talfritt, då större delen av bekantskapskretsen också har Telenor.

Tror att det kvittar vilket bolag du tar - kör med dom som har bäst täckning i ditt område.

mvh
Daniel

Niklas
0

Jag har ett Telia-abonnemang med 10 gigabyte dataöverföring per månad. Det funkar bra.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tom-B
0

"Kör med dom som har bäst täckning" (DeEss ovan)

Hur vet man täckningen utan att köpa och prova.

Jag köpte nyss iPhone med Telenor utan att tänka mig för därvidlag. Bor mitt i Skåne och har i princip uruseltäckning från alla operatörer.
Fick också i efterhand veta att Telenor funkar inte alls där jag bor.

Döm om min förvåning då jag idag provade att ringa. Visserligen bara två sträck, men samtalet gick fram utan strul, och med bra hörbarhet. Skönt!

Men, som sagt, hur kolla utan att köpa.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

DeEss
0

Synnerligen enkelt att kolla innan köp, då alla(?) operatörer har ngn form av täckningskarta på sina hemsidor.

Bor f.ö. också någolunda mitt i (norra) Skåne och har inte några större problem med Telenor. Och då rör jag mig mycket i skogarna varje dag i jobbet med.

Sen vet jag dom som köpt och som upptäckt att dom varit utan mottagning hemma, som fått lämna tillbaka luren och säga upp abbonemanget utan straffkostnader.

Dom är inte helt omedgörliga, telefonbolagen…

Tom-B
0

Jag har bara kollat täckningskartan för Telia och Tele2.
Båda visar att det är full täckning i området.

Men jag kan inte sitta inne och använda telefonen utan får knalla ut på vissa ställen i trädgården för att kunna prata.
SMS går fram om jag inte har den i fickan.

Så täckningskartor är inte tillförlitliga.
Jag menar att en telefon skall kunna användas även inomhus, om det visar full täckning på kartan.

Jag skall kolla Telenors karta nu.

Tom

DeEss
0

#7 Icke att förglömma: iPhone i allmänhet är utrustad med en otroligt dålig antenn. Inte ens i närheten av andra telefoner vad gäller förmågan att klara hålla täckning.

Om jag inte minns fel finns/fanns det instruktioner någonstans för hur man ska hålla telefonen vid samtal för attt inte skyla antennen.

Tom-B
0

Telenors täckningskarta visar full täckning även i bil.

Jag kan inte kolla mer nu, då jag inte är hemma förrän i nästa vecka,

Bara hoppas på det bästa. Inte sämre än andra Operatörer iaf verkar det som.

Det där att hålla i telefonen på ett visst sätt, gällde det inte 4:an?

Men nu är det God natt!

Tom

Niklas
0

#8: Är den det? Menar du att den är sämre än andra?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

DeEss
0

Kan ju lätt säga att jag är inte jätteimponerad över mottagningen. Hade full mottagning överallt här hemma på min tidigare - en Nokia - även i källaren.

iPhone´n håller sig stadigt på 2-3 "pinnar" inomhus och tappar iblnad bort 3g-nätet, men räcker ändå till för att ringa till och från.    I källaren får man ingen 3g-täckning alls.

Har kollat detta med Telenor och deras förslag var att plocka av skyddet, då det kunde hämma mottagningen - gjorde så och ingen vinst där.

Som ytterligare referenser finns det tre till mobiler i huset, två SonyEricsson och en Samsung, där ingen av dessa har speciellt dålig mottagning.

Ändå - INGEN mobil jag haft (och det är många) kommer i närheten av min första - en Nokia, modell "tegelsten" med 10-12cm utdragbar antenn. Må så vara att det saknades(?) spel-, surf- och GPS-funktioner men den funkade att ringa med i alla lägen, överallt!    Det gick t o m att använda den som hammare - testa det med iPhone…Tungan ute Men det var då, det…

mvh

Daniel

SwedenZoo
0

Iphone är nog lättare att hammra på :-P

http://www.youtube.com/watch?v=U4QeOAXMnWw&feature=related