Stegräknare i iPhonen?
Är det någon som använder sin iPhone som stegräknare, eller använder något annat, liknande program? Jag sitter och söker just nu, men det känns som om det är förvånansvärt lite skrivet om såna appar, så jag tänkte se om det finns lite personliga erfarenheter här. 
Använder du någon sån app (träningsapp), vad heter den i så fall och vad gör den? Vad tycker du om den? Har du testat några andra och vad tyckte du om dom?

Mvh Stephanie 

jag använder den ibland…räknar lite för lätt tycker jag o blir kanske lite för många steg än vad du tagit…drar oxå från batteriet rätt mycket o gratisversionen är inte värt att testa för där går det bara att ta 3000 steg per dag men annars ok
Jag gillar annars runkeeper eller micoach. Men det är inga stegräknare.
Tycker stegräknare som fenomen är rätt meningslöst då det blir fler steg av att lulla runt Ica Maxi och leta varor än att springa 5 km riktigt fort. Säger ingenting om ens träning. Tycker jag.
Jag använder RunKeeper. Den tycker jag är fantastisk. Kör med Pro-versionen nu, men gratisversionen är nästan lika bra. RunKeeper använder GPS för att mäta avstånd och du får en trevlig sammanställning över din träning på runkeeper.com.
Finns en artikel om RunKeeper här på iPhone iFokus.
Mvh // Johan
Håller med om att Runkeeper är ett mycket användbart hjälpmedel. Har också hört om folk som blivit beroende av att ut gå/springa och använda Runkeeper.
#4 Är inte det bara bra? 
Runkeeper har jag faktiskt provat redan, dock inte satt den på prov eftersom jag varit sjuk hela tiden sedan jag hämtade den…
Stegräknare är egentligen inte så viktigt, det var mest att det är så lätt att jämföra mellan olika dagar, så att man kan pusha sig själv. För det är precis det jag behöver, någonting som pushar mig att ta mig utanför huset 
Får väl ta och lära mig lite mer om Runkeeper och se om den får ut mig. 

Mvh Stephanie 

#4: jag är nog en av dom. :)
Mvh // Johan
#3 förvisso men alla är inte lika träningsmotiverade och innan man springer 5 km riktigt fort är det bra om man rör sig lite mer innan man ger sig på det. Kanske inte lulla runt på ICA och så många steg blir det ändå inte av det om man inte går i cirklar. Men det kan vara väldigt motiverande och någonstans måste man börja.

Jag använder mig av Pedometer, tycker det funkar ganska bra. Kollade av med en kollegas stegräknare och hade mobilen i handen vid ett tillfälle och kollade av hur korrekt den är.