iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 4211 ggr
Niklas
0

Banken SEB i iPhone

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har SEB, som andra svenska storbank, släppt en app för iPhone. Du kan se saldon, bevaka värdepapper och hitta närmaste bankomat. Om du loggar in med Digipass kan du se kontoöversikter och göra överföringar.

Jag skulle gärna se möjlighet att betala räkningar och se egna värdepapper också. Det kommer säkert så småningom.

SEB

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

SEB vill ha hjälp av sina användare att skapa en bättre bank för mobiltelefoner. Du kan delta i en enkät om vad du saknar.

Succéappen ska bli ännu bättre - med din hjälp

johan
0

Swedbank har liknande, men man slipper digipass. Tyvärr ingen betalning av räkningar eller överföringar till andras konton.

Läst dock att de i princip var klara med det, men väntar på att BankId för telefoner ska testas klart.

Men BankId i telefonen kan man säkert vänta sig mer "kul" saker som att sköta FK-ärenden eller att deklarera.

Mvh // Johan

Niklas
0

Ja, telefoner är mycket mer privata saker nu än tidigare. Bank-ID för telefon tror jag också blir bra. Det är tydligen ett av de främsta önskemålen på SEB:s iPhone-tjänst. Enligt uppgift kommer det i höst.

joheks
0

Bank-id för telefonen låter klockrent . Testade igår för första gången att lägga aktiorder via Nordnets app och det fungerade fint. Nordnets app är ok, även om jag tycker att GUI:t kunde vara lite snyggare.

Niklas
0

Nu är det väl bara Handelsbanken bland storbankerna som inte har någon iPhone-app.

AndersE
0

#5 Jodå…

Handelsbanken har en app. Med den kan man bl.a. föra över pengar mellan sina konton och även pengar till andras konton som man fördefinierar.

Man kan också spärra sitt kort och lite annat.