Lägg in födelsedagar i kontakter
Med iOS 4 kom möjligheten att lägga in födelsedagar på kontakter. Gör du det hamnar de automatiskt i kalendern.
Smart! 

Mvh Stephanie 

Det verkar inte som om födelsedagarna synkas över från iPhones kalender till Google Kalender. Däremot synkas de till Googles kontaktlista. Dock verkar det som om de ibland synkas till fel dag i Google.
Ja, det är något fel med den här funktionen. Om man synkar kalender och kontakter med Googles blir det dels ofta fel datum hos Google och dels ändras datumet ibland i iPhone också. Rätt farligt om man förlitar sig på att det blir rätt.
Men hamnar de rätt i telefonens kalender då? Är det bara när man synkar den med googles kalender?

Mvh Stephanie 

#4: Jag vet bara att det blir så när man synkar med Google. Gissningsvis är det inte så om man inte har någon synkning.

Varför finns rubriken Födelsedagar med i min 3GS om det inte funkar. Jag har inte fått det att funka.
Klicka på Kalenderikonen. tryck knappen Kalendrar, och där finns längst ner knappen Föfelsedagar med ifylld bock till höger.
Som sagt, Varför?
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Det ska ju fungera. Har du provat att lägga in någon födelsedag i dina kontakter? Vad händer då?
För mig fungerar det numera även när jag synkar med Google.
Vad då googles kalender .är det inte vanliga kalandern? Skriv och hjälp mig snälla
#8: Jo, det är vanliga kalendern, men man kan välja att Synka den med andra kalendrar, exempelvis Googles.

#7 Niklas!
Men var lägger jag in födelsedagarna. Hittar ingenstans på kontaktsidan.
Tom
Hitta det

Jag har också hittat det. Och det funkar.
Tom
Vad bra att det löste sig för er!
tack
Kan man lägga in födelsedagar i kalendern på sådana som man inte har bland sina kontakter. Det kan handla om mindre barn som ännu inte har telefon. Det skulle vara praktiskt om det följde med år från år.
Ja du kan lägga in kontakter utan nummer eller e-post. Om jag nu förstod din fråga rätt.

Jiron!
Men man måste väl trots allt först skriva in den telefonlöse med namn i Kontaktlistan. Eller?
#15: I kalendern kan du lägga in vad du vill. Exempelvis ett heldagsevenemang som heter "Emmys födelsedag" med tillgängligheten ställd till Tillgänglig. Det gör jag.

# 18.
Alltså, ibland blir det kortslutning. Självklar kan masn skriva som Niklas säger. Men jag var så insnöad på ordet Födelsedagar, och hittade det inte nån annanstan än på Kontakter.
Däremot hittar jag inte "Tillgänglighet", på min 3GS, men däremot "Upprepa" och där ställa på "Varje år".
Tom
#19: Har du inte Tillgänglighet som ett val under Påminnelse?