Spelar inte Ljudböcker i rätt ordning
Hej!
Jag har överfört flertalet ljudböcker till min Iphone, men Ipod spelaren spelar inte filerna i respektive ljudbok i rätt ordning.
Har provat en del program men lyckas inte få till det. Någon som har några bra tips.
Mvh
Fredrik
Jag hade nytta av denna artikel när jag började överföra ljudböcker till iPhone. Artikeln talar bl.a. om hur man går till väga för att spåren ska spelas i rätt ordning.
http://www.idg.se/2.1085/1.217077/sa-gor-du-om-ljudbocker-fran-cd-till-mp3-format
Jag föredrar att använda iTunes till det fungerar mycket bättre än att blanda in wmp. Eftersom du då kan göra varje skiva till en fil sen att man ställer in att det är en ljudbok samt att den ska komma ihåg var man slutade etc.
Ska se om jag hittar någon guide till det när jag kommer hem.
Det finns en artikel om detta på datorn iFokus.
Mvh // Johan
Tack för tipsen ska kika närmre på dem ikväll. Vid en snabb överblick så verkar de gälla skiva till Iphone. Jag har en del rena mp3 filer där inga skivor finns. Verkar vara lite knepigare då.
Mvh
Fredrik
#3: Lysande artikel. Har precis prövat, funkade mycket bra! Det är en del steg att ta sig igenom, men det lär gå snabbare när man lärt sig stegen utantill.