Går inte att ladda ipoden?!
God kväll,
Har inte haft min ipod touch 4g ens en månad och har nu kommit över ett litet problem.
Brukar alltid hinna ladda den innan den dör helt, men idag var vi inte hemma och hur som hellst så dog den.
Problemet är att jag har haft den i laddaren i över en timme och det går fortfarande inte att starta den!!
Har prövat med min brors ipod (3g) och hans "laddningsskärm" går igång direkt.
Någon som vet vad jag ska göra? :(
Tack på förhand!
/Jennifer
Ingen som vet?
*känna mig otålig*
Är verkligen "fäst" vid några av apparna som jag använder dagligen. Kommer bli helt tokig om jag inte får igång den :(
Vet inte riktigt hur, men det har löst sig!
(Jag drog ut iPoden ur laddaren, men lät sladden vara kvar i datorn, kopplade in iPoden och sen fungerade det…)
Jag skickade in min till butiken ochfick en ny:)
Låt din iPod dö någon gång i månaden om man inte gör det så kan din iPod touch få sämre batteri tid och det vill man ju inte ha sämre batteri tid
#4.
Vad menar du nu?
Om man laddar den för ofta så får saker sämre batteritid ;)
T.ex. Jag har min dator (bärbar), jag använder 20% av batteriet per dag, så jag har 80% kvar, sen sätter jag i laddaren över natten.
Gör man som ovan så försämras batteritiden ;)
Man ska ladda den fullt, dra ur kabeln, göra slut på hela batteriet, ladda fullt igen, osv ;) In ladda lite bara typ 5 minuter bara. Är det akut så måste man ju men man ska försöka undvika detta. Tror att det var detta han menade, annars så får du ett tips till :)
Här är en artikel om hur du får ut mesta möjliga av batteriet:
#6. Så det är INTE bra att jag har i strömsladden till min dator hela tiden? D:
#8 Nej det är det inte :( Man ska ha i den länge första laddningen för då "skapas" batterikapasiteten, men sen ska man ladda den fullt, tömma batteriet, och ladda fullt igen, men visst ska man på resa och har halvt batteri så ska man ju ladda fullt men man ska undvika det så gott det går :)
#9. Åh, då failar jag ganska stort om man säger så..
Men eftersom jag sitter med massa program igång och när jag har mycket ljus på så dras batteriet ganska fort ändå..
Ja det gör det isf ;)