Synkronisera?
Det känns lite fånigt, men jag har haft min iPhone sen fyran kom ut och jag har fortfarande inte lärt mig hur synkroniseringen mellan dator och telefon funkar egentligen 
Varje gång man ska Synkronisera så varnar den för att program, musik osv kan försvinna så jag är lite rädd att göra något!
Nu tjatar den om en uppdatering varje gång jag kopplar in iPhonen, och varnar då för att det finns program som kan försvinna. Men hur ska jag göra då, för att kunna uppdatera utan att något försvinner? 
Musiken har jag lyckas fixa i alla fall, med en spellista som jag synkroniserar. Jag fixar ändå all musik från datorn till telefonen, och inte tvärt om.

Mvh Stephanie 

Är det så att du aldrig har synkat eller var det bara länge sen? Om det var länge sen kan du kolla i iTunes att de program, med mera, du vill ha i telefonen är förbockade under respektive flik om du väljer din telefon under enheter i vänsterkanten.
Nån gång har jag väl gjort det, men inte på senaste tiden…
Går jag in under program nu, under min iphone på iTunes, och klickar i kryssrytan för Synkronisera program, så säger den att alla befintliga program och dess data på min iphone kommer att ersättas med programmen i iTunes. Hur gör jag med de program jag hämtat direkt till telefonen då? Dom finns ju inte med i listan… 
Samma sak med bilder förresten - hur får jag över bilderna från telefonen till datorn utan att gå in i mappen och dra över dom manuellt? För som jag förstår det så funkar det väl på samma sätt här, att den bara tar bilder från datorn till telefonen..? 

Mvh Stephanie 

iTunes vet inte om att du har de program du köpt direkt i telefonen förrän du har synkat.
När det gäller bilder finns det flera sätt att få dem till datorn. Standardsättet är att använda datorns inbyggda funktion. Ofta startas den i samband med att telefonen ansluts. I Mac heter programmet Bildinsamling. I Windows minns jag inte vad det heter. Ett sätt som jag själv föredrar är att använda appen CameraSync som för över dem till Dropbox på ett mycket snyggt och bekvämt sätt. Dropbox är gratis.
När man ändrar kryssrutan, kryssar för eller ur, säger den det. Så blir det för mig också men det brukar inte vara något problem. Jag brukar få det rätt efter synkning ändå. Den har lagt till de appar jag köpt i telefonen och behållit det jag hade innan.