iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 3061 ggr
Niklas
0

Vilka appar använder du mest?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du fick välja ut de fem appar som du använder mest i din iPhone, iPad eller iPod, vilka skulle det vara? Det spelar ingen roll om det är program som följde med från början eller om de är köpta efteråt.

Jag tror att mina är Mail, Camera+, Safari, Dropbox och App Store i telefonen. I iPad är det Flipboard, Mail, Notesy, iCabMobile och Instapaper.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[joab]
0

Mail, Messages, Atomic Web, Audiogalaxy och App Store

charlie
0

Safari, Mail, NYTimes, iTunes, AccuWeather

---

Jojaton
0

Safari, Meddelanden, Spotify, Bloglovin. Sen kommer nog Facebook, AppStore och Camera+ på lika plats.

Johanna - Instagram

Niklas
0

Är det ingen som ringer med telefonen längre? Glad

johan
0

Telefon: Mail, Reeder, Safari, SMS, Camera+

iPad: Mail, Reeder, ReadItLater, Safari, Facebook

Ringa? Känns lite 90-tal tycker jag.. ;)

Mvh // Johan

Niklas
0

Glad Har du testat Flipboard? Borde kunna passa dig med tanke på att du läser rss-flöden. Du får Twitter och Facebook på en gång.

johan
0

Ja. Fast det kändes mer som en app som är kul att dema, men mindre kul att använda. Om den slagit ihop allt i ett flöde hade jag sett en vinning, men annars tycker jag att Reeder är mycket bättre som RSS-läsare.

Mvh // Johan

Niklas
0

Okej. Jag älskar Flipboard. Det är det snabbaste sättet för mig att hänga med utan att missa för mycket. Jag gillar att kunna skilja olika ämnen åt. Det skulle inte fungera för mig att slå ihop Twitter och Facebook med vanliga rss-flöden.

Tom-B
0

Mest använda: Kalender (har allt som ska hända där, skippat vanlig almanacka) Mail, Ancestry (Släktforskningsapp), Anteckningar, AppStore.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
0

#9: Du har inte funderat på att ersätta Anteckningar med något liknande program som sparar texterna i Dropbox? Plaintext eller Notesy till exempel.

Tom-B
0

Jag har just laddat ner Dropbox. Skall se om jag kan lära mig det.

Men varför är Dropbox bättre än Anteckningar?

Tom

Kefa
0

Tack Tom för Ancestry, den var klockren. Jag har sökt lite vagt efter ett sätt attt få med mig mina anor, nu har jag det.

Tom-B
0

Kefa!

Jag har själv använt AncestryAppen ca tre veckor.

Jag har haft lite synpunkter på både den och Släktträdet i Ancestry, bl a finns inte faktarubriken Sambo.

Jag har också föreslagit att det införs en "Samlingsknapp". Jag har t ex flyttat ca 10 ggr i mitt liv, och dessa redovisas utsprida i Tidslinjen. Med "Samlingsknappen" skulle man kunna få upp en ny sida där alla Flyttningar/Bostadsorter finns redovisade i en följd utan att annat blandas in.

Men Appen är ganska ny, och de svarar att de fortsätter utveckla både den och Ancestry.

Det tar väl tid att få Amerikanarna att ändra sig, men dom är tacksamma för synpunkter, och dom är snabba med svar, aldrig mer än ett dygn.

Och är man van vid t ex Disgen, så är det lite nya grepp, men jag är klart intresserad av Ancestrys "tänk", så jag kör nog båda parallellt.

Tom

Kefa
0

Insrtämmer Tom, har flyttat en del oxå. Det vart immigration och emmigration i Ancestry. Det lät lite "overkill" så jag plockade bort dom posterna.

Niklas
0

#11: Dropbox är ingen ersättare till Anteckningar. Du kan se Dropbox som en universell plats att lagra filer, exempelvis textdokument.

Om du använder en texteditor tillsammans med Dropbox kan du nå dina filer från både telefonen och datorn. Dessutom riskerar du inte att tappa dem ifall telefonen går sönder eller försvinner. Är du noggrann med att Synka telefonen behöver du i och för sig inte tappa så mycket ändå, men du går miste om möjligheten att nå det från datorn.

NBISaladin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

5 appar… svårt!

Det blir nog Aftonbladet supernytt, Facebook, Instagram, Camera+ och mailen då.

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

sofiabruse
0

Facebook, Mail, Appstore, iTunes & safari!

[Norrbysa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

1. Instagram
  2. Facebook
  3. Spotify
  4. MobileRSS (inte orkat leta efter någon bättre)
  5. WhatsApp
Niklas
0

#18: Jag tycker att Reeder är bättre på iPhone och Mr Reader på iPad.