Filmer till Iphone?
Hejsan!
Hur lägger man in filmer från datorn till Iphonen? Kan man göra det? Jag har försökt, men har tydligen gjort fel… Om det nu funkar..

okej tack :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilket format bör filmerna vara i?
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Mov eller mp4 fungerar bra.
Mov eller mp4 fungerar bra.

jag andvänder free video to iphone converter eller vad det heter, och det tar verkligen hundra år alla "omvandla" en film till det formatet…
Det brukar ta tid att konvertera DVD-filmer. Det bästa knepet för att minska tiden är att göra filmen i så låg upplösning som möjligt.

Har jag redan gjort:/

Vad gäller omvänt då?
3 har sin tjänst "3Film" med obegränsat av filmer för 99 kronor/månad. Om man tröttnar på att titta på film i miniformat under långa bissresor, och vill ha över dem till datorn för att se här.. går det? I så fall skulle jag anse det som en kanondeal för mig..!
#9: Jag gissar att de strömmar filmerna och då kan du inte ladda ner dem enkelt. Kolla med 3 för säkerhets skull.

Voddler erbjuder en hel del bra filmer gratis. Endast strömmande men ligger man o latars sig i soffan och har trådlöst hemnätverk är det riktigt skoj. Förutom att man får iPhone-armbåge av att hålla telefonen flera timmar!
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
#11: Det kanske är en Joby Gorillamobile du behöver?

#12: smart lösning, tack för tipset!
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Funkar också bra för exempelvis stop-motionfotografering.
Ladda ner iPhone Explorer så kan du öppna programmet och dra filerna mellan din iphone och datorn. Funkar superenkelt! 
Programmet är nog mest till att överföra bilder/videor FRÅN din iPhone TILL datorn och inte tvärtom. Men det funkar säkert tvärtom oxå!

#15 Tack OOliviaa, nerladdningen är på G!
#16 Så lite så! Funkar det? 
Jag använder VLC media player på min iphone! Har funkat skitbra hittills, och man behöver inte ens konvertera filformaten! För att lägga in filmer på iphonen så öppnar man den i iTunes och går in på fliken Program. Sedan scrollar man ner till Fildelning och väljer VLC i listan. Sen klickar man bara på Lägg till och letar upp filmen på datorn! 

Mvh Stephanie