iPhone iFokus

iPhone

Etiketttillbehör
Läst 3666 ggr
Niklas
0

Rattfäste för iPad

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det låter inte helt säkert att ha en iPad monterad på ratten. Priset är okänt och den går för närvarande inte att köpa. Efterfrågan har tydligen varit större än tillgången.

http://www.steering-wheel-ipad.com/

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Staffan
0

Vilken galen idé.

Det borde inte vara lagligt ens… :)

/staffan

[WX5]
0

Only in US. Skrikandes

Niklas
0

Ja, jag tycker att det är flera tokiga saker med den. Det första är att ska man titta på den (och det ska man väl om den sitter på ratten) blir det inte riktigt trafiksäkert. Det andra är att den blockerar delar av ratten och försämrar greppet.

Staffan
0

…och det tredje är att det i princip aldrig kommer vara horisontellt justerad. För det mesta har man ju ratten lite vriden i någon riktning.

// Staffan

[WX5]
0

Och den täcker panelen bakom så att man inte vet vilken hastighet man kör eller om det kommer upp en varningslampa eller om motorn börjar bli varm. Tungan ute

johan
0

Låter lite galet, men för navigationsappar kanske det är bättre att ha den där? Det brukar ju inte direkt vara enkelt att använda gränssnittet på en gps när den sitter lite för långt bort. Om man här kan kontrollera gps-appen och ändå ha händerna på ratten kanske det är bättre?

Mvh // Johan

Niklas
0

#6: Jag är skeptisk. Flört

johan
0

Ja med.

Speciellt som man kan ge sig fan på att folk ska facebooka medan de kör…

I Sverige diskuterar man ju SMS-förbud. I USA var det en bizarr stor del av olyckorna där SMS:ande var en direkt orsak.

Mvh // Johan

[Allegori]
0

Antagligen så är denna specialutvecklad för moderna, tindningsläsande amerikanska morgontrafikanter som sitter fast i bilköer på väg till jobbet. Kan aldrig tänka mig att det är tänkt att användas vid körning, eller rättare sagt: hoppas inte det…