iPhone iFokus

iPhone

Etikettnyheter
Läst 1370 ggr
Niklas
0

Nytt material kan dubbla iPads batteritid

3M har utvecklat ett beläggningsmaterial som reducerar blänk och förstärker ljusstyrkan utan att höja betteriförbrukningen. Enligt Cult of Mac kan det fördubbla drifttiden på en iPad ifall Apple väljer att använda det i kommande modeller.

Det låter mycket lovande även om batteritiden inte är ett problem i iPad.

Läs mer:

How New Coating Will Boost iPad Battery Life And Readability

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Asta]
0

Jag har nyligen köpt en Ipad2 och jag är inte superimponerad av batteritiden så jag skulle gärna dubbla den. Låter som en bra uppfinning.

Niklas
0

#1: Hur länge räcker en laddning för dig? Jag kan utan vidare se på film i mer än tio timmar. Det tycker jag är bra jämfört med allt annat jag har provat.

[Asta]
0

Jag har inte använt den till film, men jag kan i vart fall inte surfa i tio timmar.

Niklas
0

Det låter konstigt. Har du dålig täckning för trådlösa nätverket/3G-anslutningen när du surfar?

[Asta]
0

Inte enligt staplarna i alla fall.

Niklas
0

Då förstår jag inte varför du får dålig drifttid.

[Asta]
0

Behöver inte ens vara uppkopplad. Har suttit och vakat över min mamma på sjukhuset och då använt min iPad till att läsa böcker. Och haft Ipaden i flygplansläge. Batteriet räcker inte till en hel dags läsning. Sedan har jag inte suttit och räknat timmarna exakt.

Niklas
0

Du kanske borde gå tillbaks till butiken och felanmäla den?

[Asta]
0

Nej - så kass är den inte. Men det är inte tio timmar. Jag brukar aldrig tro på timmarna man lovar så jag kan inte säga att jag varit besviken. Sedan är jag nog lite bortskämd också eftersom jag kört mycket med Sonys produkter genom åren och de har alltid haft en bättre batteriprestanda.

Laddaren är inte så stor så jag har den med mig i handväskan.

Niklas
0

Okej. Glad