iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 36712 ggr
gaabriellaaa
178

Nål att öppna simkortslucka med

Jag läste på en hemsida att för att få i sitt simkort i sin iphone så ska man trycka med en liten nål man fick med .. jag fick ingen sån nål? :S vad ska jag göra då?

Pooh
11

Det funkar bra att använda ett litet metall-gem istället, vik upp ena änden bara.

gaabriellaaa
39

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gemen vi hade var för stora men istället tog jag en slags tråd, vet dock inte hur hårt jag vågar trycka med den för hur mycket jag än vrider och vänder på den så öppnas inte simkortluckan :s Kan tråden vara för liten? Eller måste jag bara trycka ännu hårdare?

gaabriellaaa
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

fick nyss upp luckan men har nu kommit till nästa problem .. mitt simkort är för stort haha (ja jag har klippt till det lite) men mer än såhär vågar jag inte klippa .. :s vad ska jag göra?

Niklas
2

Antingen klipper du mer och chansar, eller också beställer du ett litet kort.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pooh
2

Ja, det ska vara de små gemen, inte de stora. Vi använder såna ibland när vi slarvat bort våra "riktiga" nålar. (jag jobbar på Appleserviceverkstad)

Det händer att man får trycka rätt hårt vissa gånger.

[WX5]
1

Det verkar komplicerat att använda en iPhone. Flört Nålar för att få dit ett litet simkort. Dessutom inte har inte Apple samma standard på simkorten som alla andra mobiltillverkare har. Tungan ute

Lumac
0

Ja om du tycker det är för komplicerat att trycka in en "nål" i ett hål på telefonen så är nog inte iPhone något för dig.

Däremot förstår jag inte din sista mening. Micro-simkort är väl en standard som inte är kopplad till Apple? Det är bara det att de övriga mobiltillverkare ligger lite efter med tekniken.

Men man kan få ett sådant av sin operatör när det behövs. Apple har också i dagarna föreslagit en ny standard för ännu mindre simkort. Egentligen vill Apple ta bort simkorten helt och ersätta det med mjukvara, men det uppskattas inte av operatörerna.

[WX5]
0

Har aldrig hört talas om microsim. Bara den vanliga som alla har.

Hur gör man då om Apple vill ta bort somkorten? Jag menar hur vet telefonen vilket nummer och sånt som hör till iPhonen.

Nä iPhone är inget för mig men en Touch vill jag har. Kan inte så mycket om iPhone men blev så förvånad att man måste ha en nål.

pius314
0

Men nålen kommer ju med paketet… Om man köper den kartongny iaf.

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Lumac
0

Apple vill att man ska kunna köpa en telefon och sedan aktivera den via iTunes (eller motsvarande). Dvs när du kommer hem med telefonen kan du sedan via en dator skaffa ett abbonemang den vägen. Koder för telefonnummer måste inte sparas på ett simkort, det är ju bara ett separat minne, man skulle lika gärna kunna spara det direkt i telefonen (och skippa det fysiska utrymme som krävs för ett simkort). Byter man sedan abbonenmang eller telefon så editeras bara den minnesdelen på telefonen.

Det gillar dock inte operatörerna för då skulle ju Apple få en viss kontroll över deras verksamhet. Apple skulle t ex kunna göra det enklare för konsumenterna att byta operatör eller till och med vägra vissa operatörer tillträde till deras App Store.

Det där med nålen är inte så konstigt som det låter. Apple vill bara inte tillägna utrymme till en knapp. Istället fungerar det som på en cd-läsare på datorn där du kan öppna luckan när datorn är avstängd genom att sticka in en nål i det lilla hålet.

[WX5]
1

Okej då hänger jag med.