iCloud Photo Stream... Glad och besviken
En av de saker jag sett fram emot allra mest med iOS 5 var att bilder kan synkas mellan enheter och datorer. Just att snabbt kunna få bilder från telefon till iPad eller dator är så underbart. (Windows Mobile hade just det och det var så grymt)
Och visst, det fungerar. Tar du en bild med den inbyggda kameraappen synkas bilden.
Men… Och ett rätt stort men… tar man bilder med andra kameraappar som t ex Camera+ så synkas inte bilden när man sparar ut den till fotoalbumet. Man kan inte Synka gamla bilder som redan finns där. Man kan inte ta bort bilder från photostreamen, så ska man ta bort en bild måste man göra det manuellt från samtliga enheter som synkas.
Det är bara beta 1 ännu så länge, så vi får hoppas på uppdateringar till skarp Version.. Men trist första intryck…
Mvh // Johan
Aha, om den inte kommer att hantera andra fotoappar blir det mindre intressant. Den borde titta på förändringar i albumet i stället.
Jag använder CameraSync för att få över bilderna till Dropbox på ett smidigt sätt. Dropbox når jag från alla ställen. CameraSync synkar över allt som har ändrats i kamerarullen.
Skulle man inte kunna redigera bilder direkt i telefonen? Har någon hittat hur man gör? Jag har 3gs.
Mvh // Johan
#2: Det stämmer, det finns ingen synk mellan de olika i-enheterna. För min del är inte det viktigt. Det handlar i första hand om att så snabbt som möjligt Säkerhetskopiera alla bilder och filmer.
#3: Just det. Det är i kamera-appen du ska kunna göra det. Jag tycker att det borde fungera i iPhone 3GS också.