Hur dela film?
Hur delar man enklast en film tagen med iPhones videokamera med familj och vänner så att dom kan titta på filmen via sin PC och internet? Jag vill helst att dom ska slippa skapa sig ett konto på nån sajt. Jag vill inte att andra än dom jag bestämmer ska kunna se filmen eller kunna söka fram den.
Om du inte vill skapa ett konto någonstans så återstår nog bara att maila.
Annars går det bra att lägga upp på YouTube, men att endast ens vänner eller de som har länken kan se den utan att den för den skull syns i sökresultat.
Mvh // Johan
Tack för svar! En följdfråga; Jag vill att mottagaren ska kunna spela upp filmen utan att installera Quicktime eller något annat tilläggsprogram. Inbyggda Windows Media Player tycks kunna spela upp filmer i AVI- och WMV-format. Något tips på en bra gratis konverterare från MOV till AVI eller WMV?
#0: Jag brukar ladda upp dem på Youtube från telefonen och dela ut länken. Då behöver inte de ha något konto. Det löser dessutom problemen med konvertering av filmformat i #2.
#2: Du behöver en codec till WMP. Osäker exakt vilken codec du ska ha, men någon som fixar mpeg4 bör räcka.
Annars är VLC Media Player bra. Den fixar att spela i princip allt utan strul med codecs hit och dit som WMP vill ha.
Mvh // Johan
Tack för svar. Jag landar nog på Youtube och "unlisted URL" för att själv välja vem som ska kunna se filmen.
Jag tror det är ett bra val.
Jag är glad att YouTube lagt till den funktionen. Jag valde Google Video framför YouTube en gång i tiden just för den funktionen. När Google Video sedan lades ned kändes det trist, men nu har samma funktionen hittat in på YouTube.
Mvh // Johan