Min första app! Hur gör man??
Eftersom jag fotar mycket så ville jag så klart ha ett fotoprogram i min nya iPhone, så det första programmet blev iCamera HDR (jag gillar HDR!). Så nu ställer jag säkert en urdum fråga, men hur får jag in programmet i telefonen?! Jag ser det i iTunes men sen kommer jag inte längre
Det är nog enklare att använda App Store som finns i telefonen. Det är en blå ikon. Öppna det, leta reda på appen där och köp den. Då kommer den att installeras automatiskt. Om du redan har betalat för den kommer de inte att debitera dig igen.
Ja, jag har betalt den. Är du säker på att det inte dras pengar igen?
Det har aldrig gjort det för mig. Jag brukar få ett meddelande på skärmen när jag har hämtat ner dem att jag redan har köpt programmet men att jag kan ladda ner det ändå.
Du kan ladda ned den hur många gånger du vill på hur många enheter du vill som använder samma Apple Store-id.
Mvh // Johan
Tack, då försöker jag den vägen!
Fast jag blir ändå lite störd av att man inte kan installera program från sin PC och iTunes när det nu går att hämta den vägen.
#5: Jag var nog otydlig. Det går alldeles utmärkt att installera via iTunes. Jag skrev bara att det är enklare att använda App Store i telefonen.
1. Anslut telefonen till datorn och starta iTunes.
2. Välj telefonen under enheter till vänster och öppna fliken program.
3. Se till att appen är förbockad i listan över program.
4. Synka.
Klart.
Jag gjorde som ni sa och hämtade det igen via mobilen, men kunde fortfarnade inte se det. Men jag tror det låg där hela tiden, för när jag sökte efter det så fanns det i fönstret till höger när jag drog fingret över skärmen.
Som sagt, jag har mycket att lära mig!