iPhone iFokus

iPhone

Etikettutveckling
Läst 3079 ggr
Niklas
0

Adobe släpper Flash-konverterare till utvecklare

Wallaby heter Adobes verktyg för konvertering av Flash-filmer till HTML5. En av tankarna är at det ska användas av iOS-utvecklare som vill få med Flash-innehåll utan att behöva göra om det från början själva. För Adobes del handlar det förstås om att nå fler plattformar.

Användningen ska tydligen vara så enkel som att du importerar Flash-filen till ett Adobe Air-verktyg som automatiskt konverterar det.

Convert Adobe Flash FLA files into HTML and reach more devices

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Asta]
0

Skulle verkligen vara trevligt om det kom något som gjorde att flash fungerar. Att flash inte fungerar på iPhone och iPad är verkligen urlöjligt.

Niklas
0

Beroende på vad det är du vill få att fungera kan det finnas lösningar. Det finns webbläsare som kan visa en hel del Flash i iPhone och iPad.

[Asta]
0

jag har dock inte hittat någon ännu som klarar tv3.play. Har letat mig igenom en del. Har du någon som fungerar så tar jag gärna tips.

Niklas
0

Jag har inte testat med TV3 Play. Har du provat iSwifter? Det är en av dem som kan spela Flash.

[Asta]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej - just den har jag inte testat. Får väl testa den också för det fall den är gratis.

Jag tycker det är riktigt dåligt att flash inte fungerar på iPad eftersom den annars är så himla bra. För mig begränsar det användningsmöjligheten. I vissa fall räcker det helt enkelt inte att ta med sig iPaden utan jag får istället ta med mig datorn (då pratar jg inte tv3play i första hand Flört).

Det besvärliga är att det krävs olika applikationer för olika flashsiter. En som fungerar för en sak kan vara helt värdelös på ett annat ställe.

Niklas
0

Jo, samtidigt förstår jag Apples val. Min Mac spelar Flash och där märker jag att det ofta tar väldigt mycket resurser. Avaktiverar jag det går det mycket bättre.

[Asta]
0

Jag förstår inte Apple måste jag erkänna. Vi har ett program på nätet som används på massor av sajter. Jag tycker Apple skulle överlåta åt sina kunder att bestämma om man vill använda det eller inte.

Niklas
0

De resonerar att Flash är buggigt och resurskrävande och får deras datorer att framstå som långsamma. De anser att det finns bättre alternativ. Därför gör de vad de kan för att hålla sina användare så nöjda som möjligt. Hur de än gör skulle ett gäng användare bli missnöjda. De väljer nog den väg de tror är bäst för helheten.

[Asta]
0

Jag är ju inte någon Applefanatiker utan använder de olika produkter som uppfyller det jag vill ha och jag tycker de har fel. Jag kände inte till Apple och jag är inte hundra på att jag köpt min iPad ännu om jag vetat att det inte gick att använda Flash. Jag hade nog väntat då. Eller kollat en annan surfplatta. Jag bara förutätter att en dator ska kunna utföra det jag vill att den ska göra. Det är det jag tycker datorer är till för.

Men det kan man diskutera i evigheter. Man får nöja sig med att man har olika åsikter.Glad

[Asta]
0

Kan bara lägga till för den som undrar att iSwifter fungerar varken på tv3play eller på tv4play.

Inte heller Puffin. Man får se reklamen innan programmen, men int själva programmen.