iPhone iFokus

iPhone

Etikettinställningar
Läst 19442 ggr
Niklas
26

Visa veckonummer i kalendern?

Jag använder inte veckonummer, men ibland hänvisar andra till veckor. Går det att få iPhone att visa veckornas nummer i kalendern?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

korseett
0

saknar också veckonumren men även de svenska helgdagarna. kanske den svenska kalenderappen har det?

MillisB
0

Jag önskar det samma, nästan hopplöst att bestämma datum eftersom allt i Norge/Sverige bygger på veckonummer…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

AndersE
4

#0 Jag hörde just någon som letade kalenderapp med veckonummer.

På mitt jobb använder vi veckonummer mycket.

Jenahbella
2

jag fixade faktiskt en app som heter 2010 week calendar nästan direkt när ja fick min iPhone eftersom "alla" jämt ska nämna veckonummer på jobbet. hjälper ju inte i själva kalendern men de e lätt att hoppa in där å kolla vilka datum som gäller i vilken vecka :)

Johnny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tips

Kolla in Svensk Almanacka!

Många inställningsmöjligheter.

Vänligen

Johnny

AndersE
2

#5 Kan den ersätta kalendern eller bara komplettera?

Johnny
2

Den täcker mina behov med råge.

Jag har ersatt kalendern med den.

Vänligen

Johnny

Niklas
0

Anders, Svensk Almanacka har ingen koppling till vare sig iPhones egen kalender eller till Google Kalender. Den kan inte heller påminna om dina möten och händelser.

AndersE
0

#8 Nej, det var det jag var ute efter. Jag har hört flera som efterlyst en fungerande kalender med veckonummer, men det verkar inte finnas.

Niklas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lösning på det här "problemet" har blivit att installera WeekOtY (Week Of the Year). Programmet startar på ungefär en sekund och visar genast innevarande vecka på ett tydligt sätt.

När du har öppnat det en gång under veckan uppdateras ikonen på hemskärmen så att veckonumret står där.

En annan lösning jag har provat, är att öppna http://vecka.nu/ i Safari och spara ett bokmärke på hemskärmen.

Att jag valde bort den lösningen berodde på att WeekOtY öppnas snabbare. Annars är Vecka.nu väldigt tydligt och ändamålsenligt. Ytterligare en fördel med WeekOtY är att den fungerar även utan åtkomst till internet.

WeekOtY är gratis (det finns även en betalversion).

AndersE
1

#10 Tack!

Andreas999
1

Jag har använt ett java program för att generera vecknummer som jag sedan importerar i min Outlook. Lägger sig som en heldagshändelse på varje måndag.

Efter synk med Exchange/Outlook så har jag veckonummer i min iPhone kalender, där dom skall vara  :-)

Samma program har jag använt för att skapa helgdagar och andra dagar som man inte vill missa, t.ex Våffeldagen!

Principen borde ju funka för det flesta kalenderprogram på datorn som iPhonen kan Synka med. In med veckonummer och annat och sedan Synka med iPhonen.

Tyvärr kan jag inte just nu hitta programmet på webben annars hade jag självklart länkat till det. Det var dessutom en del pill med att få in det i Outlook, programmet var mest avsett för Apples iCal.

Men om det finns intresse så kan jag skapa veckonummer för iCal och Outlook och lägga upp som en fil. Säg till.

/Andreas

AndersE
0

#12 Det var ju enkel lösning. Går ju att lägga in manuellt…

Andreas999
0

Uh? Man vill väl ändå inte sitta och lägga in 52 veckonummer/år manuellt?

AndersE
0

#14 Nja, men det går…

Trint
0

Jag gör tvärtom = vägrar veckonummer.

Tom-B
0

#10 Niklas!

Jag laddade in båda programmen.

Och nu har jag veckonummer i iPhones vanliga kalender.

Det tycks vara WeekOy som gjorde det.

Visserligen är nu alla dagar markerade med lilla pluppen, så att man inte särskilt kan se vad som privat händer kommande dagar.
Man måste ta fram varje dag för att se den privata händelsen

Men det löser jag med att lägga en påminnelse flera dagar före.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.